print variaele in een txt string

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Hoi,

Om een heel lang verhaal kort te houden gaat het om de access commando.

Ik heb een tabel met een tekst veld. De inhoud is : De prijs van het artikel is & prijs & euro.
De variabele prijs bepaal ik door een dlookup de prijs uit een andere tabel te halen.
Dan heb je een formulier waar de gebruiker een artikel selecteert.
Dan wordt de prijs uit de tabel gehaald (via dus de dlookup)
En dan wordt een rapport geprint met, wat de bedoeling moet zijn de regel : De prijs van het artikel is 15 euro

Bestaat er een access commando om deze tekst te printen ?
(vaste tekst en variabele in een tekst string)

Nogmaals, het gaat om het commando. En niet de analyse van waarom, hoe, wie.
Want dit is een maar een kleine vraag van een groot vraagstuk :-)

Laatst bewerkt:
= "De prijs van het artikel = " & dblBedrag & " EUR"

waar dblBedrag moet vervangen worden door de naam van jou variabele

Hoi NoellaG,

Voor alle duidelijkheid : deze tekst is ingevuld in een tabel.
In het rapport print ik de veldnaam.
Je moet voorstellen dat je een tabel hebt met 5 records.
De eerste 4 records zijn 'vaste' tekst. Zoals "Artikel in promo". ed
Maar het 5de is 'variabele' record met : vaste tekst en variabele (prijs).

In rapport print ik de veldnaam van de tabel. (in een loop)
Dus het 5de record wordt dan ook geprint als 'vaste tekst'.
Dus de vraag is : bestaat er een commando of een work-around om deze tekst ook te printen : prijs is 15 euro.

In het rapport werk ik met groeperen. Dus de veldnamen zie je.
Igv vb formulier kan je werken met uw commando. Maar ik vermoed niet in een rapport.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet veel van je constructie; blijkbaar bouw je het rapport op op basis van een tabel met daarin één veld, waarin je dan records aanmaakt waarin je per record één tekst aanlevert. Klopt dat?
Die tabel gebruik je dan vervolgens om uit te lezen in je rapport waarbij je dan rapportvelden vult vanuit die tabel. Tot zover snap ik het nog. Maar dan wordt het heel verwarrend, want vervolgens begin je over groeperen van dat rapport. Op basis waarvan groepeer je de handel dan? In je tabel heb je, voor zover ik je kan volgen, 5 records met elk één veld waarin één tekst staat. Wat valt daar aan te groeperen?

Als je een rapport wilt opbouwen met verschillende tekstblokken, dan kan dat best natuurlijk op jouw manier, maar je gegevens zul je er toch ook bij moeten zetten. Zoals de prijs. Die je trouwens veel makkelijk kan ophalen dan met

Dan wordt de prijs uit de tabel gehaald (via dus de dlookup)
Je gebruiker gebruikt, als ik je vraag goed lees, een keuzelijst om een artikel te selecteren, dus je kunt de prijs veel beter uit de keuzelijst halen. Mits je hem daar natuurlijk hebt ingezet. Maar goed, we mochten inhoudelijk niks verbeteren :).
Sowieso zou ik, ook in het rapport, de variabele regel samenstellen middels een formule, in jouw geval dus: = "De prijs van het artikel = " & Prijs & " EUR" als besturingselementbron. Ben je van alle gezeur verder af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan