Print verkeerde kleuren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Mijn printer een HP 720C print opeens de kleuren verkeerd?
Groen word geel en zo en blauw bijvoorbeeld rood??
Ligt dat aan de printer of de cartridge?

Laatst bewerkt:
Cartridge ben ik bang. Heb het van de week met de HP 710C gehad, dit is eigenlijk dezelfde printer als die van jou. Had eerst de cartridge zelf gevuld, dit ging tien dvd hoesjes goed. Daarna vreemde kleuren, heb gister een orginele HP kleuren cartridge gekocht en het probleem is weg. Vul nu nog alleen de zwarte Cartridge zelf.

Printer kapt er nu helemaal mee :confused:
8 Jaar oud denk ik.....tijd voor een nieuwe ben ik bang!

Die van mij is ook zo iets qua leeftijd, gelukkig heb ik nog een 720c van iemand gekregen. Mooie reserve dus.:p

Ga gelijk maar eens kijken naar zo één die ook CD's print!!
Heeft HP dat ook of alleen Canon?

Ik kom 1249,- tekort voor zo één.:p
Mijn buurman heeft een Canon die het kan maar ik ben HP fan vandaar de vraag!

Ik heb nu een nieuwe. Een HP PSC 1410 met scanner. Leek me wel handig.
Alleen zie ik dat de cartidges slechts 5 ML inhoud hebben????
Print hij nou zo zuinig om zal het veel verwisselen worden? Ik kan ook geen catridges met meer inhoud vinden.....

HP 710/720

Kleurcontaminatie komt voor:
a) aanvanklijk, na het opnieuw vullen,
indien er spraken was van druppelvorming op het printplaatje tijdens het injecteren van inkt.
b) na verloop van tijd
indien er in 1 kleurkamer meer of juist minder inkt aanwezig is dan in de andere. Het komt voor dat een lege(re) inktkamer via het printplaatje inkt "aanzuigd" vanaf een vollere inktkamer = kleurvermenging.

een "lege cartridge" is nooit volledig leeg. Ook weet je niet van welke kleur er het meest werd gebruikt. Het zou kunnen dat je vaker iets afdrukt met overheersend rood. Hieruit volgt dat het mogelijk is dat 1 van de inktkamers (voordat de cartridge opnieuw werd gevuld) minder inkt bevatte dan de ander inktkamers.

Printer kapot

bij de 700 series (bij de 800 en 900 series in mindere mate) komt het na veel printen voor dat de service station te veel overtolige en opgedroogde inkt bevat. De service station is het onderdeel dat de cartridges reinigd en in ruststand afdicht tegen uitdroging. Onderdelen van dit service station worden door een motortje aangedreven; bij te veel belasting en/of overlopende inkt begeeft dit motortje het op den duur.

De service station eens per 3 jaar reinigen doet wonderen.

heb wat foto's hiervan

Laatst bewerkt:
Jan-Hans zei:
HP 710/720

Kleurcontaminatie komt voor:
a) aanvanklijk, na het opnieuw vullen............. De service station is het onderdeel dat de cartridges reinigd en in ruststand afdicht tegen uitdroging. Onderdelen van dit service station worden door een motortje aangedreven; bij te veel belasting en/of overlopende inkt begeeft dit motortje het op den duur.

De service station eens per 3 jaar reinigen doet wonderen.
Ik zou je E-mail adres hier even weghalen of je moet van Spam houden. Via je profiel kunnen mensen je ook bereiken, mits je het ingevuld hebt.

Raymond heeft inmiddels een nieuwe printer aangeschaft, maar ik ben wel beniuewd hoe ik dat motortje zou kunnen bereiken en hoe ik dat opvang bakje eruit kan krijgen. Gezien je hier duidelijke info plaatst, ben ik beniewd of je hierop ook een antwoord hebt.:)

Jazeker ..
(nog excuses voor e-mail verhaal ... ging bijna automatisch)
Ben nog nieuw hier ..
Voor uitleg t.a.v. je vraag is het gemakkelijker wat foto's er bij te doen; hopend dat dat gelukt is.
- Aannemend dat het lukt de plastic behuizing (aan de rechter kant) te verwijderen; daarna de electr. draad (plugje) stroomvoorziening van de motortje loskoppelen.
- Van voorkant kijkend (service station zit rechts) is er een bevestigings schroefje aan de voorkant van de SS door een deel van de zwarte plastic --> de metalen frame (bodemdeel). (Rode cirkel in plaatje) Schroefje verwijderen.
!! Uitkijken: een puntje van de plastic bakje van de SS steekt door de metalen frame
heen. (gele pijl in foto) Om nu de SS te verwijderen is het nodig de voorkant van de metalen frame iets naar buiten te buigen.
Als de SS nu niet gemakkelijk iets omhoog te tillen is moet er buiten de achterkant van de SS een schroefje dat een "afstel" deel aan de bodem bevestigd los worden gedraaid; verwijderen is niet nodig. (De positie van de "afstel" deel even aftekenen.)
Gehele SS kan nu, manuvrerend, naar voren en schuin omhoog worden verwijderd.

Bij het eventueel verwijderen van motortje:
!! Uitkijken: de motortje word aan de bovenkant met een erg breekbaar stukje plastic op zijn plaats gehouden.

Het schoonmaken is een erg smerig werkje ....

Het is doenbaar de zwakke kwaliteit stukje absorberende schuimrubber(?) onder in de SS te vervangen met een dikke kwaliteit vilt (als in vele Canon printers). Het moet echter goed op zijn plaats blijven om niet in de weg van de bewegende delen te komen. (Bij een aantal printers heb ik dat met goede resultaten kunnen doen.)

beetje kort door de bocht.. maar hopend dat het duidelijk is!

Bijlagen

• motor.JPG
    motor.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 102
  • HP 710 SS tek.gif
    HP 710 SS tek.gif
    6 KB · Weergaven: 80
  • HP 710 SS.JPG
    HP 710 SS.JPG
    53,2 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Status