Printbare week-/maandagenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
'k ben er al 'n tijdje naar op zoek, leg het nu toch maar eens op 't forum neer.

Heb zelf m'n verzameling templates afgezocht, maar niets gevonden.

Wat zoek ik?

Op 't werk gebruiken we een papieren agenda (maand/per dag op 2x A4) die we laten uitprinten met alle uptodate wijzigingen. Dit is 'n Wordsjabloon.

Wat moet er globaal in staan:
de Dag (2x A4 dus voor Maandag en dit voor maandag t/m zaterdag)
10 studio's
Tijdsblokken (08:15-10:15 / 10:15-12:15 / 12:45-14:45 etc.) plus avond
Ruimte voor aantekeningen, verlof etc.

Het 'geval' waar we op dit moment mee werken is verre van prettig om te bewerken en zou daarnaast ook overzichtelijker kunnen zijn (is ook nog 'ns gedateerd).

Alle suggesties zijn welkom!
Als er iemand is die 'n kant en klare template o.i.d. heeft, ook super :thumb:
 
Laatst bewerkt:
'k ben er al 'n tijdje naar op zoek, leg het nu toch maar eens op 't forum neer.

Heb zelf m'n verzameling templates afgezocht, maar niets gevonden.

Wat zoek ik?

Op 't werk gebruiken we een papieren agenda (maand/per dag op 2x A4) die we laten uitprinten met alle uptodate wijzigingen. Dit is 'n Wordsjabloon.

Wat moet er globaal in staan:
de Dag (2x A4 dus voor Maandag en dit voor maandag t/m zaterdag)
10 studio's
Tijdsblokken (08:15-10:15 / 10:15-12:15 / 12:45-14:45 etc.) plus avond
Ruimte voor aantekeningen, verlof etc.

Het 'geval' waar we op dit moment mee werken is verre van prettig om te bewerken en zou daarnaast ook overzichtelijker kunnen zijn (is ook nog 'ns gedateerd).

Alle suggesties zijn welkom!
Als er iemand is die 'n kant en klare template o.i.d. heeft, ook super :thumb:
Ehh, ik wil best even voor je rondneuzen, maar dan moet ik het wel snappen. Het eerste blauwe heeft het over 2 pagina's voor een maand / per dag ??? en het tweede blauwe heeft het over 2 a4tjes voor maandag en dan voor maandag tm zaterdag ???
De samenhang met het oranje vat ik ook niet.
Nogmaals, ik wil best even rondneuzen, maar dan mag ik graag weten wat je precies zoekt.
Kun je het simpel houden (voor mij) ? Hoeveel dagen op 1 pagina? Als je zegt 1, dan weet ik dat een week dus 7 pagina's beslaat, als je zegt 2 dan weet ik dat een week 3,5 pagina's beslaat. Da's voor mij iets begrijpelijker dan hetgeen in blauw (en oranje) staat geschreven.
 
Nja, kan ik begrijpen :rolleyes:

In principe is het een maandagenda (mag ook 2 maanden zijn).
Huidige indeling is Studio 1 t/m 5 op linkerblad (A4) en 6 t/m 10 op rechterblad (A4).
Verticaal staat dan de tijdsduur van een sessie.
Helemaal onderaan zou dan ruimte voor aantekeningen etc. moeten komen.

Misschien dat ie zo iets duidelijker is? :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik geloof dat ik het wel begrijp, maar beelden van een "leesbare" agenda krijg ik dan nog niet.
Ik stel mij een hele maand voor op 1 pagina, verdeeld over tijdsblokken van 2 uren van 's-ochtends tot 's-avonds. Das misschien al een gepriegel voor 1 hele maand voor 1 studio, laat staan voor 5 studios op 1 A4tje, of begrijp ik het nog steeds niet?

Als je nu simpel zegt hoeveel weekdagen je op 1 enkel A4tje wilt hebben?
 
Nee, 't is dus 'n maandagenda met 1 dag, bestaande uit A4 blad.
Dit, om inderdaad het gepriegel te voorkomen.

Verder heb je 't volgens mij helemaal helder op je netvlies ;)
 
Nee, ik denk dat we langs elkaar oplopen / heen praten. (of ik heb mijn dag niet en zit te suffen)
Laat het woord maand nu even los en beperk je tot een dag.

Jij wilt dus zaterdag 3 januari op 1 A4tje hebben, zondag 4 januari op een volgend A4tje?

En dan wil je ook zaterdag 3 januari op een linker en een rechter A4tje, beide de zaterdag vertonend?

Nog anders gezegd, de maand januari telt dus 62 A4tjes??? 31 voor studio 1/5 en 31 voor studio 6/10?


Nog anders misschien?
Om nu te voorkomen dat we alleen maar over de agenda praten ipv dat ik kan gaan zoeken:

Virtueel:
pak een leeg vel papier (een A4tje)
Dat is de nieuwe agenda. Hoeveel dagen van een week zie je op dat ene a4tje?
 
Laatst bewerkt:
0,5 dag

Maandag bijv. bestaat uit 2 A4tjes.
Als 'n boek: je legt het open voor je.
Linkerpagina en rechterpagina vormen de maandag.
Op de linkerpagina staan studio 1 t/m 5, op de rechterpagina 6 t/m 10.
 
Snap ik het nu? (Klik 1x op het -geopende- plaatje en het wordt leesbaarder)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad zoals ie er zo'n beetje uitziet.
We mogen gelukkig tussen 16:45 - 17:15 wel eten :p
Avondblok is dus 17:15-19:15 en 19:15-21:15

De verticale scheiding tussen de studio's zou dan nog moeten doorlopen.
In de 'vakken' moeten nl. namen komen van lezers.
 
Het was ook maar even een voorbeeldje om te weten of ik het eindelijk door had.
Zo'n sjabloon ga je never vinden, daarom:

het plaatje werd in 2,5 minuut gemaakt in Publisher. Da's echter minder praktisch omdat 1. niet iedereen Publisher heeft en 2. de datum door laten lopen iets minder gemakkelijk is.

Tip: maak in Excel een layout zoals ik in Publisher heb gemaakt en de datum wordt voor je doorgevoerd. Als je het in Excel in elkaar freubelt, maak je het gehele blad 101% naar eigen smaak / behoefte, daar kan geen enkel prefab sjabloon tegenop. Dat ene blad maken kost je misschien 1 of 2 uurtjes, maar dan héb je ook wat. Daarna is het een kwestie van dat ene blad goed bewaren.
Elk volgend blad is een kwestie van kopiëren. Je hebt in no time 365 dagen. Excel heeft nog als bijkomend voordeel dat je cellen naar behoefte kunt samenvoegen en van een achtergrondkleurtje kunt voorzien.
Je hoeft totaal niet handig met Excel te zijn om zoiets te maken, een kind kan de was doen.

Als je écht geen kaas hebt gegeten van een beetje freubelen in Excel wil ik nog wel een opzetje voor je maken. Voorwaarde is dat jij dan met pen en papier een a4tje maakt zoals je het precies wilt hebben. Dat a4tje leg je vervolgens vast met een digitale camera en de .jpg post je hier.
 
Laatst bewerkt:
i.i.g. bedankt zover.

Ben redelijk behendig met Excel.
Lijkt me op 't eerste gezicht ook meer mogelijk dan met welk ander Office programma ook.

Punt is: we hebben ooit iemand die agenda laten 'ontwerpen'.
Hij is niet onwerkbaar, maar 't kan een stuk optimaler.
Bovendien zijn we sinds kort structureel op zaterdagen geopend en dit leidde tot problemen bij 't printen (zaterdagen werden niet geprint) - e.e.a. is in Word gemaakt.
Sowieso niet optimaal natuurlijk.

Ik kom hier graag nog op terug, dank voor je tijd en meedenken! :thumb:
 
Ik ben ervan overtuigd dat Excel hét tooltje is voor dit soort klusjes. Reden hiervoor is het kunnen koppelen van cellen, het plaatsen van -verschillende- soorten randen, het inkleuren van achtergronden etc. etc.
Excel is voor dit soort dingen net boetseerklei, je kunt het in allerlei vormen "kneden".
 
Als ik je nu vertel dat wij op 't werk geen kleurenprinter hebben .. :shocked:

Maar ik ga 'ns kijken, m'n broer werkt de hele dag met Excel en anders klop ik hier weer graag aan ;)
 
De ene studio verticaal een grijstint geven en de direct daarnaast staande wit laten, doet ook al wonderen v.w.b. het overzicht. (Denk aan prijstabellen in bijv. reisburofolders en / of autobrochures met opties)
 
Laatst bewerkt:
P'cies, zo pas ik op die manier nu ook al bepaalde overzichten aan.
Maar toch zou ik ook graag 'n kleurtje zien, maakt het direct al frisser.
Enne.. anno 2009... :rolleyes:
 
Tja, jij schrijft over studiotijd, dat klinkt als een commercieel bedrijf. Kan daar geen € 500,-- tot € 900,-- vrijgemaakt worden voor een kleurenlaserprinter of een honderd of twee voor een wat betere kleureninktjet???
 
:) helaas, wij zijn 'n armlastige stichting met 'n relatief kleine omzet.

We doen wel wat commerciële opdrachten, maar 't blijft een zeer klein deel van de productie.
 
'k werd net door de waakhond op deze topic geattendeerd (was 'm niet vergeten).

Even teveel prioriteiten die aandacht moeten krijgen, dus 'k geef de hond maar 'n bot dan is ie even zoet :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan