printbestanden in wachtrij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmei

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Ik probeer al een poosje twee bestanden dubbelzijdig te printen.
Het combineren van de twee bestanden (pdf's) lukt niet.
Nu dacht ik is het zou het mogelijk zijn ze in een wachtrij te zetten en in een keer naar de printer te sturen.

Kan iemand hier iets over zeggen? of weet iemand een andere oplossing?

mvg
Jelmei

Zou je niet gewoon eerst pagina 1 af kunnen drukken, daarna leg je het papier goed in de printer, en dan doe je pagina 2 enzovoorts? Je kan dat aangeven wanneer je op het punt staat af te drukken. (ctrl+p)

Een beetje vergelijkbaar aan wat Geengezeik schreef: Heb je de mogelijkheid om Handinvoer aan te geven? Indien ja, bij het afdrukken handinvoer aangeven, dan inderdaad 1 blaadje erin, pagina 1 laten afdrukken (zal wel een knop of actie voor nodig zijn om het afdrukken te starten), blad omdraaien, dan pagina 1 laten afdrukken, dan volgende lege blaadje erin, volgende pagina laten afdrukken, papier omdraaien, volgende pagina laten afdrukken etc.

Natuurlijk even experimenteren met het afdrukken van 2 pagina's om te zien hoe je het papier moet omdraaien om het gewenste resultaat te bereiken.

Tijs.

Nog een tip: In dergelijke gevallen print ik het altijd uit op het werk, waar bulkprinters staan die dubbelzijdig kunnen afdrukken. ;)

Tijs.

Bedankt voor de suggesties. Maar het gaat om 2 bestanden die samen achter elkaar dubbelzijdig geprint moeten worden. En vervolgens nog wekelijks honderden.
Ik wil het dus graag volledig geautomatiseerd hebben.

mvg

Is het kopen van een dubbelzijdige printer dan geen betere oplossing? Of moet de laatste bladzijde van bestand1 en de eerste pagina van bestand2 op hetzelfde blaadje komen?

Tijs.

Precies Tijs,

Bestand 1 en 2 moeten gecombineerd worden.
Ik heb dus in vba gebrobeerd om het bestand (pdf)zelf te combineren. Dit lukt gedeeltelijk . Bestanden worden wel gecombineerd maar layout springt dan per pagina alle kanten op.
Geprobeerd om de twee bestanden in de verkenner te selecteren en dan af te drukken(helaas wordt werkt de functie sendkeys niet meer)
Rest dacht ik nog. Een bestand te printen. In een wachtrij zetten. 2de bestand printen naar spoolbestand en samen dubbelzijdig afdrukken.

mvg

Als het om zoveel gaat is het misschien handig om te kijken of de leverende kant het niet anders kan aanleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan