printdriver voor .xls bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Hallo,

Ik weet niet of ik deze topic op de juiste plaats heb gesteld, maar ik steek het hier mijn vraag maar even in:
Bestaat er zoiets als een printdriver waarmee een een .xls file kunt genereren? Voorbeeld: ik heb er wel een gezien om een pdf bestand te printen, maar niet een excel bestand.

iemand een idee????

alvast bedankt

Jamez

Ik snap je niet helaas.
Met een printer moet je gewoon alles kunnen afdrukken of het nou een pdf of xls is.

Er zijn geen drivers voor en dat is ook niet nodig.
Wat is het probleem dan? Kan je geen Excel documenten afdrukken en krijg je een foutmelding dan of zo?

het probleem zit het meer in het feit dat ik met een (redelijk gelimiteerd) programma data wil krijgen. m.a.w. deze data kan ik op het moment alleen tot mijn beschikking krijgen door ze uit te printen. ik kan deze vervolgens niet bewerken (enkel overtypen). Nu veronderstelde ik dat het mogelijk zou zijn deze data (middels een andere printerdriver) niet uit te printen, maar 'te printen' als bruikbare data (in een .xls file) om deze vervolgens in Excel te kunnen bewerken.

ik hoop dat ik het een en ander correct heb toegelicht,

b.v.d.
Jamez

Dat hangt helemaal van het programma af. Ik ben nog geen programma tegengekomen wat .xls files kan genereren. Daarentegen zijn er wel een hoop programma's die zgn .csv (comma seperated values) bestanden kunnen maken, er daar kan excel ook prima mee omgaan. Zoek in je programma naar een export functie (exporteren naar....), daar zit de mogelijkheid 9 van 10 keer onder. Heb je geen exportfunctie, dan wordt het lastig

ai, die exportfunctie is in zn geheel niet aanwezig... daarom dacht ik aan deze mogelijkheid/oplossing.

Ik doe nog maar eens een gooi: CTRL-A, CTRL-C, CTRL-V ??

ofwel binnen het programma alles selecteren, kopiëren, dan naar excel, en plakken???

Wil nog wel eens werken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan