printen a.h.v 2 afzonderlijke queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartM1706

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Berichten
31
hey,

ik wil herinneringbrieven afprinten voor klanten die meer dan 1 factuur onbetaald hebben. Ik heb hiervoor een controlegetal dat steeds 1 is, de query die telt alle controlegetallen op wanneer betaalt "nee" is.
Zo weet ik wie er allemaal een brief moet krijgen met een totaalbedrag.
Nu wil ik op die brief ook een overzicht van de facturen die openstaan vermelden. Ik heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen... :-(
Wie weet raad?

Groetjes!
Bart
 
Maak een nieuwe query die alle benodigde factuurgegevens bij elkaar verzameld waarbij het klantID (dat neem ik aan ook in je huidige query staat)voorkomt in je huidige query met als check dat alleen onbetaalde facturen naar voor mogen komen.


Grtz,
 
Hey,
Dit heb ik gedaan maar dat krijg ik alle klanten met een openstaand factuur in één query. Nu wil ik per klant een overzicht afdrukken van de openstaande rekeningen en dit kunnen er uiteraard meerdere zijn. Dus eigenlijk 1 rapport per klant waarop alle openstaande rekeningen van die klant op vermeld staan.
 
Ik denk dat het dan het meest praktisch is om 1 rapport te maken waar per pagina het overzicht van 1 klant verschijnt. Dat kun je doen door een groepering toe te passen op het klantID.


Grtz,
 
Open het rapport in ontwerpmodus.
Klik met de rechtermuisknop op een sectiebalk (bijvoorbeeld details).
Kies de optie sorteren en groeperen.
Kies het juiste veld en zet de optie voor Groepskoptekst op Ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan