Printen a5 op a4 papier (Boekje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viola

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
50
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer namelijk formulieren (teksten) die op a4 formaat op internet staan te printen op a5. Mijn printen kan alleen a4 papierformaat aan. Dus waar ik naar opzoek ben is de manier om de teksten te verkleinen zodat ik twee a5 pagina's op 1 a4 kan printen. Volgens mij is dit de manier om het te doen.
Kan iemand mij zeggen of het werkt en zo ja hoe precies?
En voor handigere manieren houdt ik mij altijd aanbevolen!!

Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik werk met een apple en word 2011
 
In Word kun je aangeven hoeveel pagina's je op één pagina wilt afdrukken. Ergens in het menu Pagina-instelling. Waar dat in Word 2011 zit weet ik niet. Misschien heeft je printer stuurprogramma ook wel een optie om twee pagina's op één pagina te printen; dat zou ik dan eerst gebruiken als je webpagina's wilt afdrukken.
 
Dank je wel! Helaas kan mijn printer dat niet aan. En daar zit wel de crux. Ik wil namelijk ook webpagina's zo printen.

Zijn ergens ook universele drivers hiervoor te vinden?
 
Als de printer het niet kan, moet het vanuit de software komen. Word kan het dus wel; een internetbrowser vermoedelijk niet. Een mogelijkheid is dan om de pagina's in Word in te lezen.
 
Oke thanks. Dan wordt het voro mij al te omslachtig.
Mocht iemand nog een andere makkelijke oplossing weten hoor ik het graag. Tot die tijd maak ik wel gebruik van een printer die de mogelijkheid biedt voor het printen. (Als iemand daar een goede tip voor heeft hoor ik het ook graag)
 
Kun je iets met onderstaande instructies? (ik weet niet of Word op een Apple anders werkt dan onder
Windows)

Kies Bestand >> Pagina-instelling.
Open het tabblad Papierformaat en klik op Liggend.
Open het tabblad Marges.
Klik hier op 2 Pagina's per vel.
Pas desgewenst ook de overige marges aan.
Sluit het dialoogvenster Pagina-instelling via OK.

Kijk anders even op onderstaande link
http://blogs.office.com/b/microsoft-word/archive/2010/10/11/booklets-in-word-2010.aspx

Sterkte ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan