• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen afdrukbereik; project met taakstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike564

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Printen afdrukbereik; projectplanning met taakstellingen

Beste helpers,

In het bijgevoegde bestand heb ik een projectplanning, welke per project is onderverdeeld in taakstellingen.
Nu heb ik het probleem dat bij het printen hiervan, wanneer deze projectplanning is uitgeklapt, taakstellingen van het laatste project op die pagina op 2 pagina's worden afgedrukt.

Wat ik wil is dat de projecten in zijn geheel op een pagina worden getoond. Wanneer dit niet kan, moet deze wordt verplaatst naar de volgende pagina, zodat deze alsnog in zijn geheel op 1 pagina wordt getoond.
Nu zou dit eenvoudig op te lossen zijn wanneer de getoonde weken altijd hetzelfde zouden blijven, dit is echter niet het geval.

Wat extra informatie dat misschien kan helpen voor het oplossen:
De afdruktitel is 9 rijen.
Het project samen met de taakstellingen is ook 9 rijen.

Misschien dat VBA er voor kan zorgen dat het afdrukken op 1 pagina stapsgewijs per 9 rijen moet.
Bijvoorbeeld, op 1 pagina passen 50 rijen: 9+9+9+9+9+5

Die 5 moet de trigger zijn om het project op de volgende pagina te laten weergeven.

Misschien is de onderstaande opzet hiervoor te gebruiken.
Code:
    Dim row As Long
    Dim cel As Range
    For Each cel In 'Afdrukbereik 1 pagina?
        row = cel.row - 9 'Misschien nodig vanwege de afdruktitels?
        row = row Mod 9 
        If row > 0 Then
            'er voor zorgen dat het resultaat van het aantal rijen van "row Mod 9" niet op deze pagina worden afgedrukt, maar op de volgende. En dit doen voor elke afdrukpagina.
        End If
    Next

Bij voorbaat dank,

Mike

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan