Printen Cartridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielle7

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Goede avond,

Ik hou sinds kort mijn aantal printjes bij, de vorige keer heb ik een cartridge gekocht van 21 a 22 euro en konden er 160 zwarte printjes uit.
Ik weet niet meer hoeveel ml er in zat dus daar hebben jullie weinig aan.

Deze keer heb ik via 123inkt.nl van eigen huismerk een 19ml zwart gekocht voor 14.50 (Canon Pixma IP2600)
Tot mijn verbazing kwam ik niet verder dan 120 printjes, dit lijkt mij er weinig?

Klopt dit? Of ligt dit aan mijn printer? Want lees op andere sites dat er veel meer geprint kan worden uit een cartridge.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Dus eigenlijk weet je niet of je vergelijking wel opgaat t.o.v. je eerder gebruikte orginele cartridge.

Voor de rest kan het resultaat ook nog enorm afhangen van de hoeveelheid zwart op een pagina. In vergelijkingen wordt vaak gerekend met 5% zwartdekking van een pagina, maar dat hoeft in de praktijk natuurlijk niet zo te zijn.

Nee dat klopt, alleen is 120 printjes niet erg weinig voor een cartridge van 19ml?

Wat bedoel je precies met 5% zwartdekking van een pagina?

Het is lastig te weten ook of een cartridge wel voor 100% is gevuld..

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar hoezo zou hij niet 100 procent gevuld zijn? Ik heb nu een nieuwe erin zitten, want had er twee besteld dus ik ga die even met elkaar vergelijken. Wel kijk ik er na hoeveel er op een pagina staat, want een pagina met de helft gevuld tel is als een halve, maar meestal is de hele pagina vol met letters.

Maar vindt het zo wel een dure grap haha

Inkt kost ergens tussen de € 1200,- en € 2000,- per liter. Is sowieso een dure grap :)

Ja dat geloof ik wel, maar vindt die 120 printjes wel erg weinig;-)

Weet niet of er eventueel nog verschil is in 19ml van huismerk of van een 'bekend' merk? Que aantal printjes etc?
OF is 19ml gewoon 19ml en maakt het niet uit welk merk je koopt? Wat dus betekend dat ik gewoon moet zoeken naar de goedkoopste cartridge die er is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan