Printen Draadloos

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCD

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Beste lezers,

Ik heb een vraag wat betreft draadloos printen.

Werkomgeving:

3 laptops draadloos internet.
Deze 3 laptops wil ik draadloos kunnen laten printen op een printer.
De laptops worden gekend door een Router, kan ik een printer gewoon aansluiten (installeren) en dan toevoegen als deze printer Wifi ondersteunt?

Niet helemaal, het beste dat je kunt doen in jouw geval is een printerserver kopen. Dan kan je via een netwerkkabel gewoon je printer aansluiten en draadloos kontakt maken met je printer. Kost bijna niets en werkt altijd !!

Succes. :thumb:

Bedankt voor je antwoordt.

Beetje dom van mij maar zou je het misschien kunnen uitleggen alsof ik een kind ben?:(
ik snap wat je bedoeld maar ik moet het ook weer uitleggen aan een andere persoon en weet niet echt hoe ik het die duidelijk kan maken.

Bedankt voor je antwoordt.

Beetje dom van mij maar zou je het misschien kunnen uitleggen alsof ik een kind ben?:(
ik snap wat je bedoeld maar ik moet het ook weer uitleggen aan een andere persoon en weet niet echt hoe ik het die duidelijk kan maken.

ok daarvoor zit je nu ook helpmij.nl. :D

Je hebt nu een router die je draadloze netwerk verkeer regeld voor je 3 laptops.

Draadloos de printer verbinden kan in sommige gevallen wel met een router maar werkt zeker nog niet geweldig !! Daarom als je via een netwerkkabel een printserver aansluit en de printer aansluit met usb aan deze printserver heb je altijd verbinding met je router.

Bij deze printer server maakt niet uit welk merk krijg je software waarmee je op je laptops kontakt kan krijgen met je printer. Zo kan namelijk elke laptop tegelijk zijn print opdracht versturen zonder er rekening mee te houden dat iemand anders al aan het printen is.

Er zit bij een print server heel duidelijk een uitleg in het nederlands bij hoe je alles moet aansluiten. Dus dat wijst voor zich. Maar ga zeker nog niet voor een wireless verbinding dit nog altijd veel problemen geeft.

Alsnog een keer bedankt!!
ik zal hem maar omzetten in opgelost!

Bedankt

Groeten,
Sensicane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan