printen en scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Ik zou graag een nieuwe printer kopen die eveneens netwerfunctionaliteit heeft zodat we makkelijk met beide laptops kunnen printen. En natuurlijk wil ik dat liefst draadloos. Ik beschik momenteel over een draadlose router en vermoed dat ik die printer dan daarop kan aansluiten. Graag zou ik ook met het toestel kunnen scannen. Een verkoper wist mij echter te vertellen dat je nooit draadloos kan scannen, dit zou altijd met USB aansluiting moeten. Is dit waar of probeerde hij mij gewoon een toestel aan te smeren waarvan ik vermoed dat het een beetje achterhaald is. Heel hartelijk dank voor jullie tips.

Het zou me niet verbazen, als dat inderdaad (nog) niet kan.
Er zijn zeker geen 'multifunctionele' printers (dus printen, scannen en kopiëren) die standaard als netwerkprinter worden geleverd.
En áls ze er al zijn, dan betreft het kostbare bedrijfsprinters en ik denk niet dat je daar naar op zoek bent.

Aangezien je al een wireless router hebt, zou ik in jou situatie kiezen voor de volgende 'combi'
1 een draadloze printerserver (je bent dan niet gebonden aan de lokatie van je router)
2 hierop een printer naar wens (je beperkt namelijk je keuze, wanneer hij persé een ingebouwde [draadloze] netwerkfunctionaliteit moet hebben.
3 een aparte scanner, aan te sluiten wanneer gewenst op één van de notebooks

Hier vind je er o.a. een aantal op een rijtje
http://www.ciao-shopping.nl/sr/q-printerserver

Laatst bewerkt:
bedankt

Bedankt Ommeren, ik heb je info met veel aandacht gelezen. Je hebt gelijk in je advies, ik zal er zeker rekening mee houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan