printen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristi

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Beste forumleden,

Graag wil ik jullie hulp inroepen om mij eventueel te helpen met een probleem.

Ik dien wekelijks een standaard formulier af te printen in exel voor het opvolgen van voertuigen.
Graag had ik bekomen dat ik door enkel een macroknop aan te klikken dat alle formulieren worden geprint met telkens één wijziging namelijk de nummerplaat dient telkens gewijzigd te worden tot zolang het bestand met nrplaten is.

Alle info is welkom en alvast bedankt !!!

Ria

Bekijk bijlage test 3.xls

Beste,

Dit ziet er inderdaad goed uit en het was inderdaad in die richting dat ik het wou hebben.

Ik kan het pas maandag op het werk eens proefdraaien gezien ikzelf geen printer meer heb :-)
Ik laat nog iets weten en hoop natuurlijk dat het van de eerste keer direct lukt.

Alvast verschrikkelijk bedankt !!!!

Ria

Hallo,

Sorry om niet eerder te reageren maar een overlijden van een dierbare had voorrang.

MDN111.

Ik heb de makro in mijn bestand gezet maar werkt niet, bij het testen van uw vb lukt dat wel doch als ik de cijfers van de plnr wijzig in de werkelijke benaming (letters en cijfers) van de voertuigen werkt dit ook niet meer.
Ik vrees dat daar dus het probleem is.
Wat dien ik in de macro te wijzigen zodat de macro toch werkt.

Alvast bedankt !!!!

Ria

Dag tristi,

Gecondoleerd met uw verlies.

Omdat in de sheet "plnr" alleen cijfers stonden, had ik die alleen maar toegelaten met de IsNumeric()-functie.
De macro is gewijzigd zodat die beperking nu niet meer bestaat.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Dag MDN111,

Ik heb de test gedaan maar het lukt niet hij geeft mij steeds onderstande foutmelding

nLastRow = ThisWorkbook.Sheets("plnr").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)

Ik in de eigenschappen alles in tekt gezet maar lukt ook niet.

Mvg,

Ria

Dag tristi !

Wat u vermeldt is in feite niet de foutmelding maar de coderegel waar de macro op faalt. Net voordien zou u een popup moeten gekregen hebben met de vermelding van de fout.
Kunt u daarvan een screenshot posten?

Grtz,
MDN111.

...en wil u die coderegel eens als volgt aanpssen:
Code:
nLastRow = ThisWorkbook.Sheets("plnr").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).[COLOR="#FF0000"]Row[/COLOR]

Dag MDN111,

Ik heb de wijziging aangebracht en nu lukt het inderdaad. ik heb alles overgebracht naar het origineel bestand en geen problemen meer te bespeuren.
Morgen ga ik de grote test doen en laat u zeker nog iets weten. Deze macro van u zal mij wekelijks heel veel tijd besparen :D.

Alvast verschrikkelijk bedankt en tot morgen !!!

Ria

Dat kan simpeler zonder samengevoegde cellen en:

Code:
Sub M_afdruk()
  sn = Sheets("plnr").Cells(1).CurrentRegion

For j = 1 To UBound(sn)
     Sheets("km").Cells(1, 3) = sn(j, 1)
     Sheets("km").Range("A1:C7").PrintOut
  Next
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo snb en MND111,

Ik heb jullie makro in mijn bestand verwerkt en beiden getest en ja hoor dit werkt prima.

snb toch een vraag ivm met uw makro als ik de formulieren print dan print hij alle bladen met de plaatnrs maar ook een blad met de titel. Nu dit is voor niet echt een probleem (kladpapier is ook nodig). Met de makro van MND111 heb ik dit kunnen aanpassen doch de uwe gaat echt mijn petje te boven:)
Het bestand bestaat niet alleen uit plnrs doch ook onderhoud, verbruik enz enz vandaar dat op rij 1 titels staan.

Mag ik jullie beiden bedanken voor jullie deskundige tussenkomst.

Mvg,

Ria

waarschijnlijk :

Code:
Sub M_afdruk()
  sn = Sheets("plnr").Cells(1).CurrentRegion

For j = 2 To UBound(sn)
     Sheets("km").Cells(1, 3) = sn(j, 1)
     Sheets("km").Range("A1:C7").PrintOut
  Next
End Sub

Dag snb,

Dit is het inderdaad alles loopt vlot en netjes.
Nogmaals bedankt voor uw tussenkomst !!!.

Mvg,

Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan