Printen gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedje Kadetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Hallo, ik heb een HP 690C printer, welke onder win 98 prima print, maar onder XP home niets anders doet dan
lege blaadjes spuwen.
In XP heb ik de goede fabrikant en type gekozen, maar ik denk dat het toch verkeerd is,
In win 98 is er wel een mogelijkheid op de koppen uit te lijnen, in XP is dit er niet.
De 2 PC staan naast elkaar, vandaar dat ik snel kan switchen om te checken.
Ik vermoedt, dat XP niet de laatste driver heeft en HP zegt dat dit wel het geval is.
Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe ?
Alvast bedankt.

In principe moet XP deze (oudere) printer zelf herkennen. Maar je kunt ook de laatste driver ophalen bij HP en deze dan zelf installeren. Ik neem aan dat hij in de BIOS goed staat (ECP/EPP).

recycling

Dat is wel makkelijk, recycling heet dat geloof ik.
Afijn, ik denk inderdaad dat je toch moet zoeken in de driver sfeer.
Ik zou toch nog eens de nieuwe printer driver verwijderen en windows zelf laten zoeken naar een geschikte driver, meestal werkt die perfekt, ik had zelf dit probleem met win2000pro, daar had ik een vernieuwde driver geinstaleer maar daarna spuugde hij alleen maar lege blaadjes inderdaad, ik heb hem verwijderd en daarna zelf de juiste driver laten kiezen, probleem opgelost.
Uitlijnen en zo kan nog steeds, je gaat naar printers toe en drukt met rechter muisknop op de juiste printer en daar kun je alles doen wat je wou.

succes jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan