printen in dos zonder printerpoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hoi,

ik heb een vraagje in verband met het printen. Ik heb een matrix printer met usbpoort aangesloten op mijn pc. nu wil ik via dos printen met deze printer maar er is in de pc dimension 3100 geen printerpoort 'lpt1' aanwezig. Hoe kan ik toch zorgen dat deze printer kan werken?

groetjes wannes

Een matrixprinter met USB? Bestond er al USB toen matrixprinters gangbaar waren?

Vrij logisch dat de LPT1 niet gevonden wordt / aanwezig is, een USB aansluiting wordt ook niet gezien als LPT1. Een LPT1 is een parallelle aansluiting (zo'n joekel van een stekker / poort).

Laatst bewerkt:
En welke dos-driver heb je voor de matrix-printer geinstalleerd? Want anders lukt dat printen in dos ook niet.

Doe dan het volgende.
Kies bij de eigenschappen van de printer voor het tab blad poorten.
Zet printerpooling aan en vink dan de LPT poort die het pakket gebruikt op aan.
Nu staan er dus twee vinkjes 1 bij een LPT poort en 1 bij een USB poort.

Als dat niet werkt.

Misschien gewoon een tweede kabel gebruiken...
Kans is redelijk groot dat er op de printer ook (nog) een parallele aansluiting zit.
Gebruik deze naast je USB aansluiting en LPT1 zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
er zit nog een parallele poort op de matrix printer maar het probleem is dat er in de pc geen parallele poort meer aanwezig is.
Ik heb al geprobeerd om bij de printer de lpt1 poort aan te vinken en de usb zoals het al stond. maar als ik wil printen in dos zegt hij dat hij de lpt1 niet vindt.
In het bios van de pc kan ik ook geen lpt1 poort vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan