Printen lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
??
Ik zeg afdrukken, Windows gaat naar 100% processorkracht en is ff bezig. En dat is het afgedrukt. Maar niet IRL. Geen blaadje uit te printer...

Wat nu? Zelfs de testpagina's niet. Als ik de printer uizet zegt ie dat ie offline is :s.

Vanmiddag kreeg ik met een netwerkje de melding dat de poort geblokeerd was? Toegang geweigerd. Volgens apparaatbeheer geen problemen.

Subtiel schopje.

Ik heb dus de LPT kabel van het netwerk eruit gehaald maar printen lukt nog steeds niet.

Dit is de foutmelding die Windows 2003 geeft:

attachment.php

Bijlagen

• lpt.jpg
    lpt.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 187
Ik heb zelfs de LPT poort al uit apparaatbeheer gegooid maar het mocht niet baten. Windows doet net of er geprint wordt maar er komt niets uit.

Soms eenHP printer? Zet de printerpoort in de bios eens op EPP.

Lexmark Z42

Heeft altijd gewerkt totdat ik er een andere kabel tussendeed om een netwerkje te maken.

Andere printerkabel??? Is die wel geschikt voor bi-directioneel verkeer??? Hele goedkope c.q. oude zijn dat namelijk niet en dan gaat je Z42 niet werken.
P.S. Voor een lexmark heb je inderdaad een ECP poort nodig.

Hij heeft altijd gewerkt. NOOIT problemen gehad. Totdat ik dus die andere kabel ( universal direct parallel ) ertussen deed voor thuisnetwerkie.
Lukte niet, dus printer terug. Vroeger ook gedaan maar dan met een gewone printerverlengkabel. Geen problemen.
Windows merkt ook wanneer de printer uit/aan gaat. Zegt ook dat ie print. Alleen er gebeurd niets.

Laatst bewerkt:
Met systeemherstel terug gegaan naar de tijd waarin hij nog wel printte. NIETS :(.

Dus:

Ik zeg afdrukken, Windows zegt dat er wordt afgedrukt, processor schiet naar 100% maar er gebeurd verder niets.
Dan wordt de afdruktaak verwijderd. Kan toch niets i/d printer zijn??

Windows reageert verder niet of het papier op is of niet. Als ik er dan papier indoe en aangeef dat het erin zit (knopje op printer) doet windows er verder niets mee.

Edit: Windows meldt nu dat er vanwege een fout niet kan worden afgedrukt. Het is nu bekend dat er een fout is, welke fout nog niet... Als ik vanuit Paint afdruk. Via CMD ben ik nu aan het testen...

Edit2:
Helaas, werkt niet. Ook Windows weet het niet meer:
Het probleem kan niet met deze probleemoplosser worden opgelost.
Dit probleem kan niet worden opgelost door deze probleemoplosser. De Help-documentatie bij het programma waarvandaan u probeert af te drukken kan meer suggesties bevatten voor het oplossen van dit probleem.

Laatst bewerkt:
lpt instellingen & tcp/ip

Het klinkt alsof je lpt poort bezet is door je netwerk adapter. Hij denkt als het ware dat ie naar een netwerk interface print. Maar ik heb geen 2003, dus ik weet het niet zeker allemaal.

en trouwens, kom nou, in windows 2003 een netwerk opzetten via je lpt??? dat is net zoiets als een oude aanhangwagen aan je bugatti hangen.

Kijk eens of de netwerk adapter op lpt nog in de lijst met network adapters staat, verwijder 'm. Herinstalleer dan je printer.
Of zet 'm op LPT 2
Suc6

Ik zit nu in XP overigens. Verbinding was met '98 laptop, vandaar LPT.

Daar dacht ik ook aan ja! Want op een gegeven moment kreeg ik met Fastlynx (voor bestandsoverdracht) de melding dat de poort bezet was.

LPT 2 of 3 werkt niet, al getest. Ik ga even op zoek naar een netwerkiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan