Printen meerdere rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een groot aantal rapporten, die afhankelijk van een voorwaarden geprint worden.
Echter deze gaan naar een printer, waarbij de print opdrachten eerst in een map geplaatst worden.
Elk rapport wordt nu dus een aparte print opdracht, en moeten dus elk apart aan gevinkt worden in de printer, voordat ze werkelijk geprint worden.
Is het mogelijk dat al deze rapporten in 1 print opdracht worden verzameld, en dan naar de printer gestuur, als 1 opdracht in de map van de printer?
Een stukje van de huidige code (gaat over meer dan 20 rapporten, afhankelijk van de keuze die ge maakt wordt) :

Code:
' Print voorblad
If Me.voorblad = True Then
DoCmd.OpenReport " RPT-Voorblad", acViewNormal
End If

' Print index blad
If Me.Index = True Then
DoCmd.OpenReport "RPT-Index", acViewNormal
End If

'Print voorblad introductie
If Me.Voorblad_Introductie = True Then
DoCmd.OpenReport " RPT-VB-Introductie", acViewNormal
End If

'Print data introductie SUP
    If Me.Data_Introductie And Me.SUP = True Then
    DoCmd.OpenReport "RPT-Introductie SUP", acViewNormal
    End If

'Print data introductie SUR
        If Me.Data_Introductie And Me.SUR = True Then
        DoCmd.OpenReport "RPT-Introductie SUR", acViewNormal
        End If

'Print voorblad E & I
If Me.E____I = True Then
DoCmd.OpenReport "RPT-VB-EI", acViewNormal
End If

Gr,

Rare printer; heef die geen knop "druk alle opdrachten"? Lijkt mij een logische zaak. Wij werken ook met zo'n printspooler, maar naast de optie om de opdrachten stuk voor stuk af te drukken, kun je dus ook de hele batch afdrukken.

In Access gaat dat niet lukken, tenzij je een 'verzamel' rapport maakt dat je middels VBA vult met subrapporten. Die subrapporten zijn dan de geselecteerde rapporten. Je stuurt dan nog steeds één opdracht naar je printer, maar dat is dan het verzamelrapport en niet meer een los rapport.

@Octafish
Opzich geen rare printer, maar ïn deze map op de printer is het ook mogelijk dat er nog andere opdrachten staan van een andere gebruiker.
Dus in 1x keer alles aanvinken, zal niet altijd mogelijk zijn.
Hoe kan ik het beste jouw optie met de sub-rapporten opzetten?

Gr,

Dat werkt dan anders dan bijnons, wnat wij moeten inloggen op een printer. Je ziet dus alleen je eigen opdrachten.
Wat dat verzamelrapport betreft: je vraag is (voor zover ik weet) uniek, want de eerste keer dat ik hem zo tegenkom. Dus ik heb daar geen code voor liggen. Ik wil daar best naar kijken, maar dan moet je een voorbeeldje maken met wat rapporten er bij.

@Octafish
Ik heb een test DB gemaakt, met alleen het printgedeelte.
Hopelijk is dit genoeg voor je, om eens mee te stoeien.
Ik wil in ieder geval bij voorbaat danken, voor je tijd en moeite die je er in wil steken.

Gr,

Bijlagen

@Octafish

Heb je al tijd en zin gehad om eens naar het problem te kijken ?

Gr,

Kort antwoord: nee. Rapporten bouwen puur vanuit VBA is een lastige klus. En lastige klussen kosten wat tijd :). Ik heb wel wat voorbeeldjes gevonden die de goede kant op wijzen, dus er zit wel beweging in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan