printen met Canon MG5250 vanuit laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi

Ik heb een MG5250 en de WiFi aangezet. Printen en scannen vanaf een PC met vaste aansluiting op mijn netwerk gaat goed. Als ik de printer op onze laptop wil installeren lukt het gewoon niet... de Win7 laptop ziet de printer niet terwijl het wel werkt:confused:

Driver update ook al binnen gehaald en geinstalleerd. Nog steeds niets :mad:

Iemand een idee? firewall of router, of beide?

Ik heb naar de Firewall instellingen van de laptop gekeken maar ik heb geen idee welke programma ik "door moet laten"

Help!!

Ik weet niet wat voor firewall je hebt, maar de windows firewall is een prut firewall. Die houdt dingen tegen die hij niet moet en laat dingen toe die niet mogen. Persoonlijk heb ik deze dan ook altijd uitstaan voor mijn interne netwerk!

Je zegt dat het een wifi printer is. Heb je al geprobeert om naar de printen toe te pingen?

Hoi, ben er weer, nederlandse weer is niet goed voor mij.......

Voorheen had ik mij "vaste" PC met een standaard USB printer. Als alles aan stond kon ik met de laptop de printer aanspreken via netwerk --> computer--> printer. werkte erg goed alleen moest de computer dan wel aan staan....

Nu heb ik de printer op mijn PC aangesloten met USB en wil ik met mijn laptop draadloos printen, ook als de PC uit staat.....nu kan ik met de laptop niets meer printen, ook niet op de oude manier via de PC !!! Ik ga vanavond er weer mee verder.

Vandaag belde dochter op dat WLAN het weer niet deed !!!!

Hoezo "weer" niet?

Blijkt nu dat ze al een week of twee problemen heeft met WLAN...ook op haar "eiPot", en dat heeft ze niet verteld.:mad:

Ik aan de slag met inssider en ja hoor, Heeft er iemand in de buurt een WLAN met een 500 watt versterker of zo !!!:evil: Het zijn niet mijn directe buren of zo maar wel iemand in de omgeving die toevallig ook op het zelfde kanaal zit als wij.

Andere kanaal ingesteld op de router en alles werkt weer naar behoren.

Nu nog uitzoeken hoe ik de printer ook draadloos via WLAN kan aanspreken.

De printer laten aanloggen bij de accespoint. Dat staat wel in het menu van de printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan