printen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Berichten
844
hallo allemaal,

ik heb de volgende situatie,
een bekabelde pc met een printer eraan, de printer zit aan een modem die vervolgens gekoppeld is aan een router voor draadloos internet. de laptop van mijn dochter is met die router verbonden. nu wil zijn graag via haar laptop gebruik maken van de printer. kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet aanpakken?
 
Het ligt voornamelijk aan je type router en printer.

Bij mijn router moet je in de inloggen en instellen dat je de printer wilt delen: Allow to browse Network Neighborhood files and printer(s)" & "Allow others to share my files and printer(s) aangevinkt"


Hoe heb je verder je printer aangesloten op je router. Heeft de printer een netwerkkaart of heb je hem aangesloten met usb?
 
Wat bedoel je precies met dat de printer aan een modem zit? De printer hangt gewoon aan een usb of paralele uitgang van de pc?
Zo ja dan kun je die printer op die pc delen, dit doe je door de printer eigenschappen op te vragen via start menu en dan configuratie. Daarna druk je met de rechter muis knop op die printer, dan kies je voor delen. Daarna kun je op de laptop kiezen voor nieuwe printer installeren en dan kiezen voor netwerk printer, dan gaat de machine zoeken en vind hij de printer en die kun je dan selecteren zodat de laptop de netwerk printer installeert.
Daarna zou hij het moeten doen.
 
hallo allemaal,

ik heb de volgende situatie,
een bekabelde pc met een printer eraan, de printer zit aan een modem die vervolgens gekoppeld is aan een router voor draadloos internet. de laptop van mijn dochter is met die router verbonden. nu wil zijn graag via haar laptop gebruik maken van de printer. kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet aanpakken?

De aansluiting is niet logisch.
Kan je aangeven wat je precies bedoelt met de 'modem' waar de printer mee verbonden is?
 
Kan je dan niet beter de Printer die aangesloten is op jouw pc "delen".

1. Je gaat naar start-> printer-> rechtermuisknop delen/sharing. vinkjes aanklikken dat je wilt delen.

2. Daarna ga je naar je dochters pc. Start -> printer -> printer toevoegen/add printer. -> zoeken naar netwerkprinter. Selecteren en installeren.

note: Let op: jouw pc moet aan staan als je dochter wil printen. Verder kan het zijn dat de firewall even uitgeschakeld moet worden tijdens het testen. soms wordt de verbinding geblokt.

succes
 
ik krijg na het zoeken dat hij geen printer kan vinden, hij staat gedeeld
 
Hallo,

Beide pc's moeten dezelfde werkgroepnaam hebben. Deze kun je instellen in:

configuratiescherm --> systeem --> tabblad "computernaam"

Suc6,

René
 
ik krijg na het zoeken dat hij geen printer kan vinden, hij staat gedeeld

Hoi,

Er zijn inmiddels vier mensen die zich met je vraag bezig houden .....
Bij gemeenschappelijk gebruik van een printer in een 'thuis'-netwerk, raadt ik altijd aan, de printer niet op één van de computers, maar op de router aan te sluiten.
De reden spreekt voor zichzelf: de computer waarop de printer is aangesloten moet altijd aan staan, wil één van de andere gebruikers kunnen printen.
 
Hoi,

Er zijn inmiddels vier mensen die zich met je vraag bezig houden .....
Bij gemeenschappelijk gebruik van een printer in een 'thuis'-netwerk, raadt ik altijd aan, de printer niet op één van de computers, maar op de router aan te sluiten.
De reden spreekt voor zichzelf: de computer waarop de printer is aangesloten moet altijd aan staan, wil één van de andere gebruikers kunnen printen.

Dat gaat met de ruimte niet lukken.
Na het wijzigen van de computer naam geeft hij nog steeds aan dat hij geen printer kan vinden maar ik ga er morgen verder mee want ik moet zo de deur uit.
alvast iedereen bedankt voor het meedenken en andere oplossingen in dit verhaal zijn welkok
 
Dat gaat met de ruimte niet lukken.
Na het wijzigen van de computer naam geeft hij nog steeds aan dat hij geen printer kan vinden maar ik ga er morgen verder mee want ik moet zo de deur uit.
alvast iedereen bedankt voor het meedenken en andere oplossingen in dit verhaal zijn welkok

OP het tabblad computernaam moet je de werkgroepnaam op alle pcs hetzelfde maken. Heb je dit gedaan, of heb je de computernaam zelf aangepast?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan