Printen met tussen pozen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Dag iedereen mijn printer Samsung clx-6210Fx doet er la,g over om vb 5 pagina's uit te printen er valt telkens een pauze tussen twee blz in, iemand enig idee ? Mvg John

Zonder dat jij vertelt of dat bij álle 'soorten' bestanden voorkomt, is het een beetje 'glazen bol' kijken voor ons.
Er zit namelijk nogal wat verschil / kán verschil zitten in uit te printen bestanden zoals .txt, .doc, .pdf en binnen deze bestanden kán het ook een slok op een borrel schelen wat voor content de pagina's hebben : is dit alleen tekst en / of zijn het grafische afbeeldingen en last but not least : hoe groot is het / zo'n bestand waarbij dit euvel zich voordoet?

Laatst bewerkt:
Alle bestanden

Van klein alsook groot, Pdf doc foto's print ik niet met dit toestel, enkel tekst met af en toe een kleine tekening, maar 98 % tekst. ALvast bedankt Grt John

De hoeveelheid geheugen van de printer, de gebruikte driver(s), universal of specifieke, kunnen allemaal een rol spelen, welke drivers gebruik je en heb je ze al eens geupdate?
Een niet onbelangrijke vraag is ook : deed de printer dit vanaf dag 1 al, of is dit zomaar opeens gebeurd?

Handleidingen, software etc.: hier

Ik zie bijv. een Direct Print utility staan, meerdere printerdrivers (PS (=PostScript) en PCL6) etc.

Natuurlijk is ook nog van belang of printopdrachten eerst volledig worden gespoold (= in een wachtrij geplaatst) of rechtstreeks geprint naar de printer.

Ik zou zelf verwachten dat rechtstreeks naar de printer wordt geprint en de printer zelf weinig intern geheugen heeft om opdrachten in te bufferen.

Tijs.

Opgelost

Was inderdaad deze instelling" Natuurlijk is ook nog van belang of printopdrachten eerst volledig worden gespoold (= in een wachtrij geplaatst) of rechtstreeks geprint naar de printer." bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan