Printen met tweede router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marklebbink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
2
Hallo!

Ik heb hier thuis 3 vaste pc's en 1 laptop. Deze zijn allemaal verbonden met het internet + netwerk via 1 router. De 3 vaste zijn verbonden door middel van kabel's en de laptop is draadloos verbonden.

Op 1 van de vaste pc's is een printer aangesloten. Deze pc dient altijd aan te staan om via het netwerk te kunnen printen vanaf een andere pc. Is er een oplossing (naast een printerserver, want deze zijn mij te duur) om de printer via de router te laten printen?

Ik heb een router over (niet draadloos). Is het niet mogelijk deze 2e router aan te sluiten op de 1e router door middel van kabel en dan de 2e router op de printer door middel van de com poort? Of is een com poort niet geschikt om aan te sluiten op een printer en de nodige informatie door te voeren?

Graag hoor ik jullie verhaal.. ;)
 
volgens mij moet je dan een netwerprinter hebben
 
volgens mij moet je dan een netwerprinter hebben

Ja daar was ik al bang voor. Het is dus niet mogelijk de tweede router als een soort van printserver te gebruiken (bekabeld)?

Het is namelijk niet erg makkelijk om altijd de pc aan te zetten wanneer er geprint moet worden. Als het niet anders kan is het jammer, maar ik zoek altijd nog even verder ;)
 
Hoi,

Toch is zo'n printerservertje de beste oplossing.

Klik hier voor een prijsvergelijking.

Je hebt immers al een printer en een router.
Tegenwoordig zijn er printers met een ingebouwde server die je direct op je router kan aansluiten. En er zijn routers met een (usb) printerpoort.
Maar voor beide geldt dat je bij aanschaf daarvan meer kwijt bent dan een losse.
Voordeel is dat je w.b. een evt. latere aanschaf van een printer of router onafhankelijk bent. Het aantal types router en printer mét printvoorziening beperken eenvoudigweg je keuze .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan