Printen met verschillende defaults?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikita

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo mensjes,

Vraagje!

Ik heb hier op mijn werk een printer, deze printer moet normaal altijd via lade 1 printen. Nu is er één specifieke applicatie waarbij er altijd vanuit printer lade 3 moet worden afgedrukt, in drievoud.

Ik wil dit voor de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk instellen. Een standaard default settings per applicatie, of één printer twee keer installeren waarbij andere defaults ingeef.

( Het gaat er even niet om welke printer specifiek maar of dit gewoon mogelijk is)

Alvast bedankt!:thumb:

Makkelijkste optie is om de printer een 2de keer te installeren (natuurlijk die 2de printer niet als standaardprinter instellen; de printer die standaard naar bak 1 print moet de standaardprinter blijven). Je kunt dezelfde printerdriver blijven gebruiken als al op de pc staat, dus de printerdriver opnieuw installeren hoeft in dit proces niet.
In de Eigenschappen van die 2de printer als standaardwaarden en voorkeurswaarden laten afdrukken naar bak 3.
Die 2de printer laten kiezen in die speciale applicatie.

Tip: Geef die toegevoegde printer een slimme naam, zoals (bijv.) HP bak 3 of HP voorbedrukt of HP factuurpapier etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem is waarschijnlijk dat het een netwerkprinter is. Ik kan deze binnen Windows 7 niet twee keer installeren. Hier misschien nog een oplossing voor?

Als ik heel eerlijk ben geloof ik niet wat je zegt, behalve als de printer via een server (of werkstation) beschikbaar wordt gesteld.
Je zou dan op die server de printer een 2de keer moeten toevoegen (met de juiste (voor-)instellingen) en daar een verbinding mee maken vanaf de werkstations die die 2de printer ook nodig hebben.

Vertel ook wat er in de eigenschappen van de huidige printer staat in het tabblad poorten en vraag de eigenschappen op van de poort waar het vinkje bij staat. Is dat een lokale poort in de vorm \\192.168.x.x of \\10.x.x.x, dan wordt de printer rechtstreeks aangestuurd (dus zonder dat een server of delend werkstation daarbij gebruikt wordt). In dat geval moet je zéker een nieuwe printer kunnen toevoegen met je eigen instellingen: Printer toevoegen -> lokale printer [geen plug-and-play], en dan als poort dezelfde (lokale tcp/ip) poort selecteren als je nu gebruikt. Niet als standaardprinter instellen, en later via rechtsklikken -> Eigenschappen dat verhaal van die bak regelen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als allereerste heb ik de gewenste printer toegevoegd via het netwerk(deze ook al standaard ingesteld). Dat ging allemaal prima.(alle instellingen zijn te wijzigen)
Zoals jij zei heb ik toen gekeken bij de poorten. Het ip-adres was inderdaad \\192.168.x.x. Deze heb ik "lokaal" toegevoegd en niet als standaard ingesteld. Maar nu ik bij deze de eigenschappen openen, heb ik niet dezelfde opties waarbij ik die bij de andere wel heb..

Alvast bedankt Tijs!
Topper:p

Niet helemaal duidelijk hoe het gelopen heeft, maar kijk het volgende na:
a. Kijk na op tabblad Geavanceerd dat je zowel bij de 'standaardprinter' als die 2de printer dezelfde printerdriver gebruikt. Indien niet, dan aanpassen in de 2de printer zodat het precies overeenkomt met die van 'standaardprinter' (gewoon de juiste printerdriver kiezen in het pull-down menutje).
b. Kijk ook na of in het tabblad Poorten in de 'standaardprinter' "Ondersteuning in 2 richtingen inschakelen" aanstaat of niet. Zorg ervoor dat dezelfde instelling (dus aan of uit) ook in die 2de printer in het tabblad Poorten staat.
c. Kijk na wat er in het tabblad Apparaatinstellingen van de 'standaardprinter' staat, en zorg ervoor dat dezelfde instellingen komen te staan in de 2de printer.
d. Verwijder alle printopdrachten die evt. nog in de wachtrij staan van de 2de printer.
e. (Na bovenstaande aanpassingen): Werkt het afdrukken van een testpagina op die 2de printer wel?

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan