Printen naar bestand, mislukt?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankos

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Helpmij!

Ik heb laatst belangrijke gegevens ontvangen.
En die wilde ik goed bewaren, door ze te 'printen naar een bestand'.
Alleen nu zit ik met een bestand, wat ik niet kan openen.
Ik heb ook geen idee, wat voor bestand het is, want bij bestandstype staat: bestand!
Als ik hem open, met bv word of kladblok, krijg ik allemaal rare tekens :(
Weet iemand, hoe ik mijn gegevens nog terug kan halen?

groet, Frank

Frank,

Als je afdrukt naar een bestand, dan komen er in dat bestand de besturingstekens voor de gekozen printer te staan. Dat hoeft dus alleen voor de printer leesbaar te zijn, niet voor de gebruiker die afdrukt.

Leesbare informatie voor de printer-gebruiker krijg je alleen als je afdrukt naar een bestand waarvan de bijbehorende printer
1. Een pdf-printer is (dus een Acrobat Reader compatible bestand oplevert)
2. Een Tekst-only printer is (zie bijlage).

Goed, nu terug naar je probleem:

De makkelijkste manier om de informatie leesbaar te krijgen is het opgeslagen 'printer-document' daadwerkelijk naar een aangesloten printer van het juiste soort te sturen.
Vertel ons of je toegang hebt tot zo'n bijbehorende printer, welk type en merk het is en op welke manier die voor jou beschikbaar is (via USB, via de printerpoort van je computer, of via het computernetwerk). We kunnen je dan misschien wel helpen om het document effectief afgedrukt te krijgen.

Ook zijn er soms programma's beschikbaar die zo'n afdrukdocument kunnen lezen en kunnen 'omzetten' naar leesbare informatie. Het is helemaal afhankelijk van het type printer en de bijbehorende 'printer-taal' die die spreekt of dergelijke programma's beschikbaar zijn. Je moet dan kijken naar de printertaal die je printer spreekt, en kijken op het Internet naar conversieprogramma's, meestal met een 2 ertussen (van 'to' (engels)).
Zo zijn er programma's die bijv. ps2text heten die bestanden met de printertaal ps (=Postscript) omzetten naar tekst.

We horen het wel.

Tijs.

Bijlagen

• tekstprinter_jpg.JPG
    tekstprinter_jpg.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Confused :/

Dnties,

Ik heb een HP Deskjet 5200. Normaal is deze verbonden mt de PC die beneden staat en heb ik dan een netwerkverbinding ermee! maar deze was erop dat moment niet!
Als printer, stond er nu: Microsoft Office Document Image Writer.
Ik heb geen idee, wat dit is..

Ik heb die gegevens echt hard nodig, maar ik heb geen idee hoe :confused:
Daarom heb ik het ff online gezet in een .rar bestand.
http://www.megaupload.com/nl/?d=EIUYLWJA

groet, Frank
(zie bijlage)

Laatst bewerkt:
Als ik ervan uit mag gaan dat de printer nu wél beschikbaar is, kun je het afdrukbestand ernaartoe kopieren.

Voorbeeld:
De printer staat op ComputerBeneden gedeeld als HPDeskj5200 en ComputerBeneden staat aan, en ook de printer.
Het uitvoerbestand heet MijnGegevens.prn en die staat in de hoofdmap van je C-schijf.

Doe dan het volgende in een Opdrachtprompt venster (Start -> Uitvoeren -> cmd.exe), alle commando's uitvoeren met Enter:

Net use lpt1: \\ComputerBeneden\HPDeskj5200
copy /b c:\MijnGegevens.prn lpt1:
Net use lpt1: /delete
exit

[Natuurlijk de computernaam, de naam van de gedeelde printer en de uitvoerbestandsnaam vervangen door wat bij jou van toepassing is]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Frank,

Ik zie nergens waar ik dat bestand kan downloaden.

Bijlagen

• megaupload.jpg
    megaupload.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 74
Er staat: VUL QZH HIER IN: ... DOWNLOAD
Nou, dan vul je de betreffende code, daar in en dan klik je op download!
dan duurt het 60 seconden ofzo, voordat je het bestand kan downloaden..

groet frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan