• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen naar een printer en lade

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdsl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

Ik heb een excel sheet en die moet naar een specifieke printer worden geprint. Het document moet 2 keer worden geprint, de eerste keer naar lade 1 en de tweede naar lade 2.

Het is een Brother HL-5270DN series in een Windows Small Business server omgeving.

Wie kan mij helpen enorm veel tijd te gaan besparen?

Erik

Je kunt de printer meerdere malen toevoegen in je printerlijst, waarbij je de ene printer alleen op lade 1 laat printen (via de instellingen) en de ander alleen op lade 2.

Vervolgens neem je een macro op waarbij je zowel eenmaal op de ene printer print als op de andere printer.

Via deze macro kun je vervolgens eenvoudig de printjes er op de gewenste wijze laten uitkomen.

De printers zitten in een netwerk op een small business server.

Dit zou eventueel kunnen werken, maar ik ben op zoek naar de print string, want anders vervuil ik de printers en moet ik voor elke printer er twee of meer aanmaken.

Dus als iemand een vb string heeft, houd ik mij aanbevolen.

in ieder geval bedankt voor het meedenken

Ik heb eens ergens deze code gevonden

Code:
Sub print_lade4()
' print_lade4 Macro
Application.ActivePrinter = "RICOH Aficio 1032 PCL 6 op Ne03:"
SendKeys "^p %E {tab 6}{2}{del} ^{tab}{tab 6}{DOWN 4}~~"
End Sub

Een knop gemaakt op het excelblad hieraan de macro gehangen "print_lade4"
printer keuze => Application.ActivePrinter = "RICOH Aficio 1032 PCL 6 op Ne03:"
^p => open print venster
%E => openvenster eigenschappen
{tab 6} 6x tab naar juiste knop
{2} aantal bladen invullen
{del} weghalen cijfer dat er al stond
^{tab} keuze ander tabblad
{tab 6} 6x tab naar juiste knop voor lade
{DOWN 4} is keuze lade met pijl
~~ 2x venster Enter

Hi McPhone,

Geweldig het werkt ik zal de code er nog bijzetten voor anderen, maar dit heeft nog veel meer voordelen.

Hardstikke bedankt. Je hebt hier heel veel tijd mee bespaart. Dat is een flesje wijn waard. Waar mag ik die naartoe sturen?

@ evdsl,

Ik ben al lang blij dat je er wat aan hebt, we zijn er om elkaar te helpen :thumb:
Vergeet niet de post op afgehandeld te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan