printen naar JPG bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik ben op zoek naar een (gratis!) virtuele printer die direct office bestanden naar een JPG bestand kan printen.
Er zijn diverse tooltjes die PDF printen, waarmee je uiteindelijk ook een jpg kan maken, maar dat is te ingewikkeld. Dit tooltje moet gebruikt worden door echte “gebruikers” die zich niet willen verdiepen in allerlei ingewikkelde toepassingen. Ideetje iemand?

Oplossing uit een Helpmij Topic:

ecd zei:
Probeer de volgende methode eens:

selecteer het gedeelte van het Word document waarvan je een afbeelding wilt maken (bij een heel document dus CTRL-A) en kopieer dit gedeelte.

Open een nieuw document en kies bij bewerken voor plakken speciaal. Kies voor plakken als figuur.
Sla hierna het nieuwe document op als Html file.
In de dir waar het html doc is opgeslagen staat een jpg met je document. (bij Word 2000 is er een dir met de afbeelding gemaakt.

Het is niet een snelle methode, maar het zou zo kunnen. Met Googlen vindt je overigens veel als je zoekt op "doc to jpg".
Dit is nog een NIET gratis oplossing (30x proberen), net zoals dit.

Overigens kun je ook een screenshot maken van je document maken, maar dit is misschien niet zo'n handige oplossing. Ook heb je met jpg best wat kwaliteitverlies, png zou beter zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
Heb geloof ik een goede oplossing gevonden met paperless printer. Print direct naar PDF, JPG, BMP enz... gratis voor niet-commercieel gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan