Printen naar meerdere bestanden vanuit 1 document

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Octafih.

Verrassend sterke en goed werkende macro. Bedankt. Zoals aangegeven zou het prettig zijn dat de gegenereerde documenten apart worden opgeslagen als PDF document Nu zit er in Wordt 2007 een optie opslaan als PDF. Zou je hiermee aparte PDF's kunnen genereren via een Macro? En zo ja, dan de onbescheiden vraag, hoe ziet die macro er dan uit?
 
Dank voor het compliment, al heb ik alleen de macro van Doug Robbins een beetje gemodificeerd. Jouw vraag is toch weer wat anders, en dit topic is ook al (een tijdje) opgelost. Bovendien is het niet netjes om een nieuwe vraag in een topic van iemand anders te zetten. Kortom: genoeg redenen om zelf een vraag aan te maken :)
 
Dag OctaFish,

Ik heb me geregistreerd in de hoop dat je me helpt bij je macro.
Ik krijg hem aan de praat (waarvoor dank alvast!) maar heb 2 problemen:
- Hij plaatst hem in de map boven de door mij aangewezen map (in code hieronder heb ik mijn naam vervangen door xx) dus gewoon op mijn desktop en niet in de map op de desktop
- In de naamgeving plaatst hij voor de naam die het moet zijn (eerste regel document) nog de mapnaam dus 'one pager test filiaal x' (waarbij filiaal x de eigenlijke bestandsnaam zou moeten zijn).

Enig idee hoe ik dit kan oplossen aub?
Is eerste keer dat ik met macro's werk..


Sub Splitter()
'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
' splitter Macro
' Macro created by Doug Robbins to save each letter created by a mailmerge as a separate file.
'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dim Letters As Integer, Counter As Integer
Dim DocName As String, sRange As String
Dim Pad As String, sNullen As String
Dim aRange As Range

DocName = "Brief "
Pad = "C:\Users\xx.GROUP\Desktop\one pager test"

Letters = ActiveDocument.Sections.Count
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Counter = 1

While Counter < Letters
ActiveDocument.Sections.First.Range.Cut
Documents.Add
Selection.Paste
'-----------------------------------------------------------------------------
'Naam samenstellen uit 1e alinea van tekst
'-----------------------------------------------------------------------------
Set aRange = ActiveDocument.Paragraphs(1).Range
DocName = aRange.Text
If Right(DocName, 1) = Chr(13) Or Right(DocName, 1) = Chr(10) Then
DocName = Left(DocName, Len(DocName) - 1)
End If
'-----------------------------------------------------------------------------
ActiveDocument.Sections(2).PageSetup.SectionStart = wdSectionContinuous
ActiveDocument.SaveAs FileName:=Pad & DocName & ".doc", FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, _
Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _
SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False
ActiveWindow.Close
Counter = Counter + 1
Wend

End Sub
 
Twee opmerkingen (naast uiteraard dat je hartelijk welkom bent bij HelpMij ;) ). Eén: het is niet de bedoeling dat je eigen vragen gaat stellen in een topic van iemand anders, en al helemaal niet als de vraag al is opgelost. Derhalve het verzoek om een eigen vraag aan te maken. Twee: Als je code plakt in een bericht, wil je die dan opmaken met de CODE knop (knop # )? Je mag de code tags [ code ] en [ /code ] (zonder de spaties, maar anders zie je de tag niet meer) ook boven en onder de code zetten, dan gaat het ook goed.
Maar het belangrijkste: maak een eigen vraag aan :).
 
Ok, sorry dacht dat dit hier nog op aansloot en dus mocht (niet zo bekend met foragebruik) maar zal één dezer dagen een nieuwe vraag aanmaken hiervoor! En hoop dan op je feedback ;-)
 
We willen voorkomen dat opgeloste draadjes allerlei zijsprongen krijgen, en een geheel eigen leven gaan leiden. Jouw vraag is toch nét iets anders als die van de TS (Topic Starter) en dan is het beter om een eigen vraag aan te maken. Je kunt hier de forumregels nog eens rustig nalezen (had je natuurlijk al gelijk na het aanmelden gedaan ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan