Printen op afstand / Print on demand software-tool gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan Pater

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Wie heeft er voor mij een Print on demand / printen op afstand software-tool advies voor mij?

Let op: Geen VPN- of remoteverbinding zoals LogMeIn of dergelijke.

Waarvoor wil ik het gebruiken?
Ik wil mijn netwerkprinter openstellen voor collega's die bij klanten zitten. Dus daarvandaan op de zaak printen.
Hierbij wil ik ze GEEN toegang geven tot de bestanden en documenten.

Iedere Netwerkprinter heeft een intern IP-adres.
Daar moet dan toch een extern IP-adres aan te koppelen zijn en daarmee moet dan toch op een andere lokatie in Explorer (eventueel met tool) via internet een printopdracht naar toe gezonden worden?

Wie-o-wie helpt mij?
De machine betreft een Multifunctional van Ricoh, te weten een MP-C3500.

Ik hoor graag van jullie.

Laatst bewerkt:
Zou in principe genoeg moeten zijn om poort 9100 TCP te forwarden in de Internetrouter naar het interne ip-adres van de printer.

Dan op de laptops van de collega's de printer installeren, met als poort een Standaard TCP/IP poort die verwijst naar het publieke ip-adres van de router.

ALLEEN... Komt iemand erachter (ik bijvoorbeeld :p), dan kan ik hele boekwerken printen op die printer (waar ik ook zit op Internet). Niet dat ik daar iets aan heb, maar kan interessant zijn als ik wat reclame-uitingen naar jullie wil laten uitgaan zonder de fax te hoeven gebruiken.

Tijs.

Zou in principe genoeg moeten zijn om poort 9100 TCP te forwarden in de Internetrouter naar het interne ip-adres van de printer.

Dan op de laptops van de collega's de printer installeren, met als poort een Standaard TCP/IP poort die verwijst naar het publieke ip-adres van de router.

ALLEEN... Komt iemand erachter (ik bijvoorbeeld :p), dan kan ik hele boekwerken printen op die printer (waar ik ook zit op Internet). Niet dat ik daar iets aan heb, maar kan interessant zijn als ik wat reclame-uitingen naar jullie wil laten uitgaan zonder de fax te hoeven gebruiken.

Tijs.

Juist!
Daarvoor heb ik nu net die tool voor nodig. Het is een kleurenmachine, dus als één of andere idioot dit IP-adres onderschept en allemaal kleurenopdracht verstuurd, ben ik gauw arm....

Daarom moet daartussen een tool komen, zodat dat afgeschermd kan worden.
Meestal zit er in z'n tool een wachtwoord gebakken en dan ben je al redelijk veilig.
Wie-o-wie?

Overigens heb ik bovenstaande net getest (poort opengezet, op laptop met mobiele internetmodem een printer geinstalleerd en dit getest), helaas komt printopdracht niet aan.

Laatst bewerkt:
Print on demand

Wie o wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen?

Print-over-web
Print on demand
Webprinter etc, etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan