Printen uit photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschell

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Hallo allemaal

Als we via Photoshop (op een Mac computer) een print opdracht verzenden naar de netwerkprinter, wordt de printer in pauze gezet, en blokkeert waardoor geen enkele andere opdrachten kan uitgevoerd worden.
We moeten dan de netwerkprinter resetten om weer te kunnen functioneren.

Het printen van uit een andere programma, Bv. Excel en van een Windows computer geen probleem.

Leverancier van de printer, en van de Mac(Appel computer) staan voor een raadsel.
Kom dat iemand bekend voor? zo ja hoe kan ik dat gebrekkigheid oplossen.

Alvast dank bij voorbaat en vriendelijke groeten

Mschell (Martin)

Tsja, als je aan de leverancier even weinig informatie gegeven hebt als aan ons in je startposting, dan ga je er naar mijn idee niet uitkomen, nee.

a. Hoe groot zijn die printopdrachten?
b. Wat voor printerdriver wordt daarbij gebruikt? Een Postscript-driver of een PCL5/PCL6 driver?
c. Worden lettertypen gebruikt die op de printer zelf aanwezig zouden moeten zijn of worden alle lettertype gerenderd (dus als Bitmap verstuurd) met de printopdracht?
d. Wat is ingesteld als beschikbaar printergeheugen in de printer op de Apple en komt dat overeen met wat de printer effectief heeft?
e. Is er geen fout in de bakkeuze?
f. Wordt er wel op A4 afgedrukt vanuit Photoshop? Staat in Photoshop het papierformaat wel correct?
g. Geeft de Apple aan dat de printopdracht in zijn geheel is verstuurd naar de printer of blijft de Apple zelf ook in 'bevroren toestand' (oftewel: Is die nog aan het printen op het moment dat de netwerkprinter vastloopt)?
h. Wel een printerdriver gebruikt die precies hoort bij de netwerkprinter? Dus niet een of andere 'generieke' printerdriver?
i. Wel de laatst bekende printerdriver ingezet?
j. Is er een geheugencheck geweest op de printer? Dus getest of het interne geheugen van de printer niet (gedeeltelijk) kapot is?
etc. etc.

Niet dat ik veel verstand heb van Apple computers, maar bovenstaande vragen lijken me relevant. Sterker nog: Ik zou met de antwoorden van bovenstaande vragen je probleem nog een keer voorleggen aan de leverancier.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan