• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen uit verschilende lade's

Status
Niet open voor verdere reacties.

equinox2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
ik heb een file die ik de ene keer op blauw papier moet printen dat is naar een netwerk printer lade 3 en dan weer op wit papier dat is lade 4 het is een heel gedoe om iedere keer die lades te moeten veranderen vooral als ik 50 opdrachten moet uitprinten en de eerste 3 zijn wit dan weer 5 blauw enz.

ik heb al veel ongeveer dezelfde vragen op verschilende forums gelezen, en ik weet dat ik daar geen macro van kan opnemen maar ik kom er nog steeds niet uit
ik werk op dit moment in excel 97 maar we gaan waar ik werk over een aantal maanden upgraden naar 2007

wie zou mij kunnen helpen

Beste equinox2 ;)

Heb je al eens geprobeerd met de macrorecorder ?

Zelf kan ik dat niet uitvoeren omdat ik maar 1 lade heb.

groetjes Danny. :thumb:

Nee dat gaat niet heb ik al geprobeerd met de macrorecorder een macro te maken maar als ik heb eerst instel voor blauw papier en daarna een voor wit dan als ik de macro kies voor blauw papier hij weer op wit uitprint

ik denk dat dit alleen kan in VBA

Wat voor merk Printer gaat het om? Welke driver gebruik je?

Hier ook gehad met een HP printer. Dat bleek je in te kunnen stellen in de driver....:eek:

Code:
Sub ChangeTrayAndPrint()
    Application.SendKeys "^p{TAB 6}{ENTER}{DOWN 3}{ENTER}{TAB 3}{ENTER}", True
End Sub
Het cijfer bij Down selecteert de lade. Je zal hier misschien wel wat moeten experimenteren om de juiste lade te selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan