• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen uit verschillende lades

Status
Niet open voor verdere reacties.

lseverins

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Beste,

Is het mogelijk om in excel in te stellen dat er verschillende tabbladen uit verschillende lades worden geprint?
Ik kan het niet vinden bij de printerinstellingen.

Alvast bedankt!

Groet Lenny

Ga naar Afdrukken en klik onder de geselecteerde printer op printereigenschappen.
Ga naar tabblad Papier/Kwaliteit en selecteer bij papierinvoer de gewenste lade.

Je kunt in een macro adhv het actieve tabblad een specifieke printerlade kiezen als je met een printknop werkt

Een macro? Print knop?
Kun je me iets meer opweg helpen??
Via de printerinstellingen krijg ik het niet voor elkaar.

Alvast bedankt

Misschien oplossing voor mij is op het logo zelf in excel tabblad te zetten.
Maar is het mogelijk om het plaatje te laten verschijnen en de verbergen door bijvoorbeeld een keuze in te bouwen in het excel?

Misschien een voorbeeldje plaatsen in het VBA (Visual Basic for Applications) gedeelte van dit forum.
Daar zitten mensen die ipv alleen Excel ook de 'programmeertaal' achter Excel gebruiken (= macro`s in VBA)
Zelf doe ik dat ook een beetje uit de VBA boeken, maar denk dat er mensen zijn die je beter kunnen helpen.

Heel veel dingen heb ik trouwens afgekeken door een handeling uit te voeren tijdens het opnemen van een macro,
waarbij ik dan de macro probeerde te begrijpen. Is een handigheidje.

Als je bv een knop invoegt bij het tabblad 'ontwikkelaars', kun je daar een macro aan verbinden die bv je tabblad print, dingen berekend etc.

Neem voor de grap eens een macro op terwijl je afdrukt naar lade 2 van je printer. Stop dan de macro-opname en kijk wat je eigenlijk in Excel taal gedaan hebt. Is best leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan