Printen van een .doc in Office 97

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Beste mensen,

Ik probeer vanuit een macro een word-document af te drukken, maar het lukt niet.
Ik gebruik de volgende code:

Code:
Function PrintDoc()
   Dim WordObj As Object
   Set WordObj = CreateObject("Word.Application")
   WordObj.Documents.Open "C:\Wordtest.doc"
   WordObj.PrintOut Background:=False
   WordObj.Quit
   Set WordObj = Nothing
End Function

Nu werk ik vanuit een wat verouderde Access-versie (Office 97) en helaas is het momenteel niet mogelijk om over te gaan naar een nieuwere versie.
Ik heb eerder problemen gehad dat een Function helemaal niet bestaat, ook niet als ik onder verwijzingen alle Object Libraries heb geselecteerd. Ik vermoed dus dat "PrintDoc" niet bekend is. De foutmelding luidt overigens: "Compileerfout: Ongeldig buiten procedure". De module wordt ge-opend en "Printdoc" is blauw.

Is er nog misschien een andere manier om een word-doc te printen via een macro/button?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Chris

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat je de functie van de Microsoft site hebt afgehaald.... En toch werkt-ie niet, vervelend :evil:
Op zich is de foutmelding die je krijgt niet helemaal duidelijk. Dat de functie Printdoc niet zou bestaan in A97 is op zich logisch, want het is een functie die je zelf hebt gemaakt. En je staat er a.h.w. midden in, dus hij bestaat wel degelijk! De vraag is dus niet of de functie wel bestaat, maar waarom hij niet werkt.
En daar is niet zomaar duidelijkheid over te krijgen. De aangehaalde methode kom je regelmatig in voorbeelden tegen. Maar ook in A2003 doet-ie het niet. Wel kan ik, als ik de opdracht Open vervang door AddNew, Word openen met een nieuw document. Dus die optie heb je ook nog...
Ik zal ook nog verder zoeken naar een mogelijke oplossing.
Je kunt ook deze variant nog eens proberen, al geeft-ie bij mij een vergelijkbaar probleem:

Code:
Public Function RunWordMacroOrSub()

'Check Tools/Reference Microsoft Word Object Library
Dim wdApp As Word.Application
Dim wdDoc As Word.Document
Dim sDoc As String

sDoc = "E:\Syntax.doc"
    Set wdApp = New Word.Application
    wdApp.Visible = True
    Set wdDoc = wdApp.Documents.Add
    Set wdDoc = wdApp.Documents.Open(sDoc)

'done
    wdApp.Quit
    Set wdDoc = Nothing
    Set wdApp = Nothing

End Function
Tip: maak code op met de Code tag (# knop)...

Hey Octafish,

Hij opent zo inderdaad wel het document en sluit hem dan ook weer af.
Ik kan morgen kijken of er ook wordt geprint, want ik heb hier momenteel geen printer staan.
Zou het openen van het document ook "onder water" kunnen gebeuren?

Bedankt voor de reactie en de uitleg!
Ik hoop dat je nog een verdere mogelijke oplossing vindt!

Groet,

Chris

Als je wdApp.Visible = False gebruikt, blijft de Word sessie verborgen.

Beste Octafish,

Zou het nog mogelijk zijn om in die code een regel op te nemen die het document richting de printen stuurt?

Hij opent en sluit wel goed... Alleen dat printen dus....

Hoop dat je nog iets hebt gevonden!

Groet,
Chris

Beste mensen,

heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag misschien?

Groetjes,

Chris

Beste Accessers,

Wilde nog een maal vragen of iemand mij nog verder kan helpen met de gestelde vraag.

Anders moet ik dit item maar eens af gaan sluiten, daar ik mail van de watchdog krijg...

Hopelijk weet iemand nog iets!

Vriendelijke groeten,

Chris Regtop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan