Printen van een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertus Bolknak

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Berichten
51
Hallo, ik heb een html pagina gemaakt.
Die staat boordevol informatie, maar nu wil ik een printknop toevoegen (een gewone form button, zeg maar) die alleen maar één op de pagina aanwezige tabel uitprint met id="lijst"
Ik heb al zitten testen met css stijlen, maar dat is te omslachtig, omdat niet alles op de pagina een css stijl heeft, en schijnbaar moet ik alles wat ik niet wil printen een stijl geven. Dit werkt niet echt efficient vind ik. Dus ik denk eens vragen of iemand een simpele javascript oplossing heeft in de vorm van een functie die mijn tabel netjes uit kan printen.

Groeten Bert.
 
Ik raad je aan om een aparte pagina te maken, een print versie en die simpelweg te printen.

Persoonlijk zit ik nooit te wachten op een print knop waarvan ik als gebruiker niet zeker weet wat er geprint wordt. Als je een printversie maakt ziet de gebruiker direct wat er wordt geprint. Erg veel moeite is het niet om dan handmatig de pagina uit te printen, maar anders kun je ook nog de printversie laden in een popup of iframe en die vervolgens automatisch uit printen. Zou ik niet aanraden, maar het kan.
 
OK, ik begrijp wat je bedoelt. Bedankt voor de tip.
Ik zal de tabel dan moeten vangen in een php variabele en dan met str_replace de css stijlen vervangen om tot een zwartwit achtige tabel te komen. Misschien ga ik zoiets wel doen.

Ik raad je aan om een aparte pagina te maken, een print versie en die simpelweg te printen.

Persoonlijk zit ik nooit te wachten op een print knop waarvan ik als gebruiker niet zeker weet wat er geprint wordt. Als je een printversie maakt ziet de gebruiker direct wat er wordt geprint. Erg veel moeite is het niet om dan handmatig de pagina uit te printen, maar anders kun je ook nog de printversie laden in een popup of iframe en die vervolgens automatisch uit printen. Zou ik niet aanraden, maar het kan.
 
CSS heeft een speciaal media-type voor dit soort dingen, print. Hiermee kan je aangeven welke style moet worden gebruikt bij het printen. Op deze manier kan je dingen die je niet wilt printen bijvoorbeeld een[JS]/* css */

dispaly: none;[/JS]geven.

en schijnbaar moet ik alles wat ik niet wil printen een stijl geven
Het kan gelukkig ook anders. Zoiets:
[js]/* print css */

*
{
/* alles */
display: none;
}

.wel_printen
{
/* wel printen */
/* overruled de vorrige line (als t goed is) */
display: block; /* of inline, of... */
}[/js]
HTML:
<!-- ... -->

<div class='zomaarEenClass nogMeer wel_printen'>
   <!-- ... -->
</div>

<!-- ... -->
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan