Printen van laptop naar vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Ik weet dat de instellingen heel makkelijk zijn maar ik weet niet meer hoe, en kan het op het forum ook niet gevonden krijgen,

Ik heb een vaste ps met printer en nu wil ik vanuit mijn laptop een print opdracht naat mijn printer sturen maar ik weet niet hoe ik dit alles moet instellen om het werkent te maken.
wie oo wie kan mij dit op een eenvoudige manier uitleggen?

alvast dank je wel
gr Carina

Hoi,

1. de laptop moet de computer in het netwerk kunnen 'zien'
2. de printer op de pc moet 'gedeeld' worden.

ad. 1. dit kan je controleren door op de laptop naar de verkenner te gaan en in de mappenlijst de klikken op 'Netwerkomgeving'. Je moet dan de naam van de computer zien staan.
ad. 2. dit hangt o.a. af van de Windows-versie op je pc ..... maar die vermeld je niet.

Dank je wel voor de reactie, maar ik snap er niets van Sorry.

Poe .... dan wordt het moeilijk.
Wellicht kan je het te printen document op een usb-stick zetten en dan op de pc uitprinten .... ??

Is er misschien iemand die mij wel kan helpen?

wat Tee zegt is wel een optie maar geen oplossing?

alle hulp is welkom

gr Carina

Hoi,

Maar welke hulp wil je verder nog hebben dan .....

1. de laptop moet de computer in het netwerk kunnen 'zien'
2. de printer op de pc moet 'gedeeld' worden.

ad. 1. dit kan je controleren door op de laptop naar de Verkenner te gaan en in de mappenlijst de klikken op 'Netwerk'. Je moet dan de naam van de computer zien staan.
ad. 2. De manier waarop je regelt dat je printer 'gedeeld' wordt (dus beschikbaar voor andere computers in je netwerk), hangt af van de Windows-versie op je pc.

Dus eigenlijk twee vragen:
1 zie je in de verkenner op de laptop de naam van je computer staan, in de 'map' Netwerk?
2 welke Windowsversie staat er op de computer?

Als je deze twee vragen al niet kunt beantwoorden, kan niemand je hier verder helpen ....

Laatst bewerkt:
Als ik via de verkenner op mijn laptop (die draait op vista) naar de map netwerk ga zie ik het volgende:

WNR834Bv2 (gateway)
LAPTOP:laptop petra
LAPTOP
WNR834Bv2

Als ik op laptop petra klik kom ik uit in de mediaplayer

en als ik op laptop klik kom ik uit bij een printerplaatje en als ik dan weer op dat printerplaatje klik heb ik niets meer. Ik krijg daar wel de vraag of ik een printer wil toe voegen.

als ik in het configuratiescherm kijk bij printers staat er niets.

Snap je het nog?

Ik hoop van wel.
hoor graag van je
gr Carina

Hoi,

Ja, ik snap het helemaal. In dat rijtje staat niet de naam van je computer.
Je moet wel je computer aanzetten als je op je laptop in de map 'Netwerk' kijkt. Want als je computer uit staat wordt die uiteraard niet 'gevonden'.
En je moet nog even vertellen welke windowsversie op de pc draait.

hoi hoi

Ik heb de pc boven aan staan (de vaste) waar ook de printer op aangesloten zit.
Die draait op Windows XP

en naast de vaste pc heb ik de laptop staan die draadloos is en online is via de router.
de laptop draait op Vista

Hoi,

Als je pc aan staat, dan zou je op je laptop in de map 'Netwerk' ook de 'naam' van je pc moeten zien staan.
Dat betekent dat er vanuit de laptop via de router (dus je 'thuisnetwerk') verbinding is met de pc.
Dat is weer nodig om - wat uiteindelijk je bedoeling is - op je laptop te kunnen printen met de op de pc aangesloten printer.
Als de naam van je pc dus niet in de map 'Netwerk' op je laptop staat, is die verbinding er niet.
Dus controleer dat eerst.

Misschien een overbodige tip, maar hebben de laptop en je pc de zelfde netwerknaam?

Vraag: wil je je er even niet mee bemoeien. In de praktijk betekent het namelijk dat mensen vaak nog meer in verwarring komen over de oplossing als zich er meer mensen mee gaan bemoeien.
En ja, ik ben op de hoogte van de netwerknaam, alleen is dat pas aan de orde als vraagstelster antwoord heeft gegeven op mijn voorgaande vraag.
Dus nogmaals: kom er alsjeblieft even NIET tussen .... :thumb:

Ok, ik dacht dit een helpforum was waar iedereen kon helpen en hulp kon vragen. Mijn excuses ik wist niet dat jij alleenrecht had op deze topic.

Ik heb helemaal geen alleenrecht op deze topic.
Alleen een vraag .... en kennelijk valt dat - gezien je reactie - dus niet in goede aarde.
Jammer ....

Jongens niet vechten

Nee ik zie niet de naam van mijn computer op de laptop in de map netwerk ik zie alleen maar de volgende mappen zoals ik al eerder aan heb gegeven

WNR834Bv2 (gateway)
LAPTOP:laptop petra
LAPTOP
WNR834Bv2

Hoi,

Wat je nu moet controleren op beide computers is de werkgroepnaam (zoals Jordi aangaf). Die moet op beide namelijk hetzelfde zijn.
Dat doe je alsvolgt:
Klik op de Startknop (XP op 'Start')
Met de rechter-muisknop op 'Computer' (XP: 'Deze computer') (het kan zijn dat er een Icoon op het bureaublad staat met dezelfde naam, klik daar dan op met de rechtermuisknop)
en in het snelmenu dat nu verschijnt onderaan op 'Eigenschappen'
In het venster met gegevens dat nu verschijnt scrol je even naar beneden en zie je staan werkgroep: en dan de naam.
Op de laptop is dat w.s. WORKGROUP
Op de pc moet die naam hetzelfde zijn, maar vaak is dat bij Windows XP de naam MSHOME.
Welke naam je verandert maakt niet zoveel uit.
Ik geef de manier waarop zoals het op de laptop moet.
In het venster met de eigenschappen zie je rechts van de werkgroepnaam de (blauwe) optie Instellingen wijzigen
Als je daarop klikt krijg je een venster waar je de omschrijving kunt wijzigen, maar dat willen we niet.
Klik in dat venster op de knop 'Wijzigen'
En nu kan je de werkgroepnaam veranderen. Die moet uiteraard hetzelfde zijn als onder XP.
Na de wijziging bevestigd te hebben met OK krijg je w.s. de mededeling dat je de computer opnieuw moet opstarten.
Probeer dit eerst eens en ik hoor weer from you.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan