Printen van Thuisgroep code lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren en vandaag mijn computer opnieuw geinstalleerd.

En nu loop ik tegen het volgende probleem op:

Ik heb 3 computers in een Netwerkje zitten, en alle drie maakten ze deel uit van 1 thuiswerkgroep.

Op alle computers heb ik de Thuiswerkgroep weggehaald, om een nieuwe Thuiswerkgroep te kunnen benoemen.

Vanaf twee computers kan ik inmiddels de gedeelde printer bereiken.

Probleem 1)
Maar met de 3de computer krijg ik geen contact met de gedeelde gemeenschappelijke printer

Probleem 2)
Vanaf de hoofdcomputer kan ik iteraard normaal printen
Maar als ik het Wachtwoord van de Thuisgroep wil uitprinten krijg ik een Foutmelding : 2147500037
2016-09-27.png

2016-09-27 (1).png

Hoe repareer ik deze fout?

Met vriendelijke groet,
Dukkel

Stel Internet Explorer in als je standaard web browser en probeer het daarna nog eens.
Maar je kan die code toch gewoon in een tekst of Word documentje plakken en die dan afdrukken?

Hallo Edmoor,

Ja natuurlijk, een beetje plak en knip werk.

Daar gaat het me eigenlijk niet om, ik kan dat Wachtwoord ook gewoon opschrijven.

Maar wat is er niet goed of stuk aan m'n installatie, hij moet die tekst toch gewoon uit kunnen printen ?

Met vriendelijke groet,
Dukkel

Heb je al geprobeerd wat ik zei?

Maar wat is er niet goed of stuk aan m'n installatie, hij moet die tekst toch gewoon uit kunnen printen ?

Dat zou heel normaal zijn, maar het gebeurt niet. Dit probleem heb ik ook en de oplossing van Edmoor werkte bij mij niet. Printen lukt alleen niet als je het wachtwoord wilt printen, verder kan ik alles printen.

Er zijn overigens nog meer probleempjes. IE 11 geeft normaal gesproken geen application hang, maar als ik Edge af en toe gebruik, krijg ik regelmatig te maken met een application hang van IE11, althans op mijn computer. Nu heb ik Edge enige tijd niet gebruikt en het aantal application hangs neemt drastisch af. Nu ben ik toch niet zo gecharmeerd van Edge, dus een echt probleem is het niet.

Stel Internet Explorer in als je standaard web browser en probeer het daarna nog eens.
Maar je kan die code toch gewoon in een tekst of Word documentje plakken en die dan afdrukken?

Hallo Edmoor,
Ik gebruik Microsoft Edge en die heb ik nu als standaard ingesteld.
Ik zal nu even opnieuw opstarten, want nu werkte het nog niet

Hallo Edmoor,
Ik gebruik Microsoft Edge en die heb ik nu als standaard ingesteld.
Ik zal nu even opnieuw opstarten, want nu werkte het nog niet

Hallo Edmoor,

Nee, MS Edge als standaard zetten, werkt hier niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zei ik ook niet. Ik zei Internet Explorer.

Hallo Edmoor,

Zoals ik al schreef, ik heb IE niet geinstalleerd.

Maar ik heb de printer eindelijk met die andere computer weten te verbinden.

Ik had problemen met de gebruikersnaam met bijbehorend wachtwoord.

De Gebruikersnaam bleek gewoon de naam te zijn die onder het hoofdje Gebruikers of Users gebruikt word,

Bedankt,
Met de vriendelijke groeten
Dukkel

IE hoef je zelf ook niet te installeren, die is door Win 10 tijdens de installatie van 10 automatisch (mee) geïnstalleerd.
Kijk onder de Windowsknop onder 'accessoires' en daar staat íe gewoon bij, kwestie van aanklikken.

Zal ik de status dan maar op "opgelost"zetten?
Bij deze.

Laatst bewerkt:
@Dukkel : 2 tips wil ik je graag meegeven, ook al staan ze geheel los van je vraag.
Reden dat ik ze je toch meegeef is het feit dat jij een redelijk actieve user bent van de Helpmij.

Als jij een keer Windows problemen hebt, dan zullen de tips alleen maar handig blijken te zijn.

1. in Win 10 staat het maken van herstelpunten standaard uitgeschakeld. Dit betekent dat er dus geen herstelpunten beschikbaar zijn als je die ooit nodig hebt.
2. in Windows 10 kun je niet vanuit een 'uitstaande computer' de veilige modus (middels de F8) toets) opstarten (zoals je misschien onder Win 7 gewend was)

ad 1. klik 1x links onder op het Windows logo, typ direct : herstel
Windows laat je als eerste optie zien : een herstelpunt maken
Klik daarop
in het dan verschijnende venstertje kun je zien of systeemherstel voor je C schijf in- of uitgeschakeld staat
klik op de C schijf in het venstertje en
kies 'configureren' en dan
inschakelen.
Bevestig het geheel met 'toepassen'.

ad 2. klik 1x links onder op het Windows logo
scroll naar beneden en klik op "systeem" en
klik vervolgens RECHTS op 'opdrachtprompt'
klik dan op 'meer' en kies dan voor
'als administrator uitvoeren'

Kopieer de hieronder staande vetgedrukte tekst en plak deze op de opdrachtregel en bevestig met een Enter.

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Windows zal je antwoorden met : de bewerking is voltooid.
Vanaf nu kun je een 'dode' computer weer opstarten in de veilige modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan