Printen van waardes in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Binnen een access apllicatie maak ik gebruik van keuzelijsten om query-resultaten te laten zien. Het gaat hierbij om zeer complexe query's. Door veel gebruik te maken van VBA heb ik deze query's in elkaar gezet. Ze worden afhankelijk van allerlei keuzeopties in de formulieren steeds opnieuw samengesteld.

Nu wil ik de mogelijkheid inbouwen om de query-resultaten te printen. Hoe kan ik dit het makkelijkst doen? Ik heb even zitten experimenteren met het kopieren van de rowsource van een keuzelijst naar de recordsource van een formulier om hier vervolgens een rapport van af te drukken. Op het rapport krijg ik echter hele andere resultaten. Bovendien veroorzaakt de opmaak problemen.

Is er een manier om de gegevens uit een keuzelijst rechtstreeks te printen of deze rechtstreeks naar een rapport te exporteren. Of zijn er nog andere ideeen? Ik hoor het graag, want met printen in Access heb ik nog geen enkele ervaring.

Even checken of ik goed begrijp wat je wil, je maakt een query afhankelijk van allerlei keuzes die je gemaakt hebt in een formulier, en dan wil je de uiteindelijke gemaakte query afdrukken op een rapport?

Is dit juist?

Ik wil graag de uitvoer van de query afdrukken met de standaardprinter. Of dit eerst via een rapport gaat maakt me niet zoveel uit. Het mag ook meteen, maar ik weet niet of dat kan.

Het kopieren van de rowsource van de keuzelijst (dit is de betreffende query) naar de recordsource van het rapport gaat verkeerd. De query wordt niet goed overgenomen, dit komt ongetwijfeld door de variabelen die er in zitten.

Ik vroeg me daarom af of het niet mogelijk is om de waarden uit de keuzelijst rechtstreeks (dus niet door gebruik te maken van een query, maar gewoon 'hard' te kopieren) naar een rapport of zelfs naar de printer te sturen.

Ook al omdat de verwerkingstijd van de query erg lang is, is het niet wenselijk om met een query als basis voor het rapport te werken. Dan moet de hele query namelijk nog een keer draaien om het rapport te maken. Ik zoek dus naar een efficientere en minder foutgevoeligere manier.

de rowsource van de keuzelijst geeft als resultaat de waardes die je in de keuzelijst ziet, als je deze waardes op een rapport wil hebben zou het kopieren van de rowsource naar het rapport voldoende moeten zijn, voorwaarde is wel dat het formulier open staat als je het rapport opend zodat de variabelen in de rowsource gevuld zijn.

Je kunt ook proberen m.b.v. VBA de items in de keuzelijst 1 voor 1 naar een textbestandje weg te schrijven.

Dat kan je bijvoorbeeld initieren door een knop op het formulier.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan