• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen van werkblad + extra gedeelte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwkundige

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
29
Heren, Dames,

Ik heb een macro gemaakt voor het printen van een werkblad, nu moet het echter zo zijn dat indien het te printen gedeelte groter is dan 1 A4, dat hij automatisch de rijen 1 t/m 8 boven elk blad zet. Voor diegenen die denken dat dit op te lossen is door deze als koptekst is op te lossen, helaas maar zo wil ik het eigenlijk niet oplossen.

Wie kan deze knutselaar helpen?:confused:
 
Hallo knutselaar,

Je zou als je op printvoorbeeld klikt en dan kiest voor instellen en dan het tabblad "Blad" kiest rechts van kop en voettekst, dan kun je hier een bereik aangeven wat er van je sheet op iedere af te drukken pagina moet komen staan. Probeer dat maar eens, misschien is dat wat je bedoelt.

Groeten,

Ton
 
HAHA Ton, wie zegt dat het leven niet makkelijk is....

Dat is precies wat ik bedoelde! Dat het toch zo simpel kan zijn.

Maar dan maak ik het nog even wat moeilijker:
Ik heb op het werkblad telkens "blokken" van 7 rijen, nu moet het zo zijn dat als ik ga printen hij niet de helft van het ene blok op de ene pagina zet en dan de andere helft op de volgende pagina. Maar ik weet niet hoe ik hem duidelijk moet maken dat hij hier op moet letten, als dat al kan.
 
Hallo knutselaar,

Je zou voor dat je gaat printen op "Beeld" - "Pagina-eindevoorbeeld" kunnen klikken.
Er wordt dan om de af te drukken pagina's een dikke blauwe omlijning gezet, deze kun je slepen waardoor je je pagina indeling nog wat kunt veranderen. Deze optie zit ook onder printvoorbeeld, zodat je dan direct kunt zien hoe het resultaat gaat worden en dan pas afdrukken.

Ik weet zo geen manier om dit te automatiseren, dan zou ik moeten zien hoe je bestand er uit ziet.

Groeten,

Ton
 
Ton,

Hierbij even een test-file, nu horen de apart gekleurde gedeelten altijd bij elkaar.
Zoals je kan zien zitten in deze gekleurde gedeelten telkens 6 "blokken", waarvan 5 "blokken" van 10 rijen en 1 "blok" van 6 rijen. Het kan zijn dat ik 1 of meer van de 5 "blokken" verberg voor het printen omdat daar geen gegevens in komen te staan (staan anders allemaal formules in, maar dan wordt het bestand zo groot), het "blok" van 6 rijen blijft ten alle tijde staan.
Als je nu zou gaan printen, dan staat van een "blok" van 10 rijen een gedeelte op de ene pagina en een gedeelte op de volgende pagina. Dit wil ik dus eigenlijk niet.
De computer moet zo slim zijn (met mijn hulp) dat hij telkens als dit opdelen gebeurt hij beseft dat dat niet moet en het opgedeelde "blok" gewoon automatisch op de volgende bladzijde zet i.p.v. gedeeltelijk.

Hoop dat een en ander duidelijk is?
 

Bijlagen

  • Test.xls
    95 KB · Weergaven: 36
De uitleg van TonRo moet je volgen (versleep lijnen) en dan kom je er wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan