printen vanaf draadloze laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter dobma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dobma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Laptop: HP Pavilion dv7-3120ed
Printer: HP CM1312nfi Color Laserjet
Router: Netgear Wireless-N-router WNR2000

Probleem: Printen vanaf laptop lukt niet draadloos

Geachte heer/mevrouw,
Sinds ik de laptop van mij vrouw heb hersteld, lukt het printen niet meer. Op de normale printer, die is aangesloten via USB, lukt het wel.
Op de Color LaserJet, die middels een kabel is aangesloten op de router, lukte het voorheen wel. Nu dus niet meer.
Wèl als ik de laptop via een kabeltje aansluit aan de router, niet als ik het zonder kabeltje probeer.
Vanaf mijn desktop, die is aangesloten op dezelfde router, kan ik wel printen.
Als ik op mijn desktop kijk bij ‘Mijn computer’ dan staat daar een rood kruis bij ‘memory_card (\\192.168.1.***) (Y)’ en bij ‘memory_card (NPIFBCB88) (Z)’

Kunt u mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

D.J.Dobma

Hallo,

Even de printer als netwerk printer bij de laptop toevoegen.

Doe deze stappen:
start>printer en faxapparaten of in windows 7 apparaten en printer>printer toevoegen>kies hier netwerkprinter en voeg de printer op ip nummer toe.

Via de buren of Firewall ?

Als ik het goed begrijp doet de printer het wél via op de laptop als deze via een netwerkkabel aan de router hangt, dus die printer is blijkbaar al bekend als netwerkprinter op de laptop.
Wat is er eigenlijk aan de laptop hersteld?
Weet u zeker dat de laptop weer via uw eigen router contact maakt, en niet via een draadloos netwerk van de buren ?
Dan lijkt het er op dat de laptop de netwerkkabel anders ziet dan de draadloze verbinding. Meestal zorgt een firewall hiervoor.
Succes

Laatst bewerkt:
De laptop reageerde niet meer goed op cursor of muis. Volgens 'meneer Dixon' zou dat kunnen liggen aan een fout in Windows. Hij adviseerde me, een backup te maken en dan Windows opnieuw te installeren.
Heb ik gedaan, daarna backup terug geplaatst. Alles werkt verder goed, alleen het printen lukt dus niet.
Het is mijn eigen router.
Hoe regel ik de oplossing uit de laatste alinea: "Dan lijkt het er op dat de laptop de netwerkkabel anders ziet dan de draadloze verbinding. Meestal zorgt een firewall hiervoor." Ik ben maar een leek met weinig computer-kennis.
Alvast bedankt voor de reactie

De volgende optie werkte voor mijn Canon-printer:

1) Ga naar Start/Settings/Printers and Faxes
2) Rechter muisknop op je printer en kies voor eigenschappen
3) ga naar "poorten" in het tabbladmenu, en waarschijnlijk staat jouw printer op USB001/USB002. Dit vinkje moet je verplaatsen naar je netwerkpoort, waarschijnlijk onderaan.
4) Klik op "Poort toevoegen", en kies jouw type, en dan klik je op "nieuwe poort"
5) Type je IP-adress in of automatisch als dat lukt
6) Klik op OK en toepassen
Klaar is kees.

Het kan ook zijn dat je ook je MAC-filter aan moet passen in je router. Hier moet je dan je MAC-adres van je printer invoeren.
Dus ga naar je router, waarschijnlijk adres: 192.168.1.1 en wijzig de instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan