Na 2 weken knoeien en proberen is het nu eindelijk gelukt om een bestand op mijn laptop (met OS Widows XP), draadloos verbonden met de Tele2 modem router, te printen. De printer is verbonden via een USB poort met de desktop computer (met OS Windows Vista) die met een UTP kabel verbonden is met dezelfde Tele2 modem router. Ik heb de volgende stappen doorlopen (Het is mij niet duidelijk of alle stappen echt noodzakelijk zijn)
1) Tele2 modem router van telefoonaansluiting losgekoppeld
2) "Harde" reset gegeven aan Tele2 modem router (aan de achterzijde op het verzonken knopje)
3) Modem router spanningsloos gemaakt gedurende 5 minuten
4) Tele2 modem weer ingeschakeld en nadat de modem router weer gereed was (groene LEDjes aan of knipprend) alle instellingen op het Tele2 modem teruggezet
5) Laptop met een UTP kabel met Tele2 modem router verbonden
6) Netwerk wizard op de laptop gestart
7) Werkgroep naam voor beide computers gelijk- en de naam van beide computers ongelijk gemaakt
8) In box Start -->Uitvoeren de naam van de desktop computer op de laptop ingevuld met bijbehorende backslashes
9) Word gestart en een document geladen op de laptop
10) Afdrukken gestart in Word en op knop Printer zoeken.... gedrukt. (Zowaar ik kreeg toen niet de mededeling "Kan netwerkpad niet vinden")
11) In de lijst van printers de juiste printer geselecteerd.
12) Op Ok gedrukt en toen startte de printer tot mijn verbazing.
13) Vervolgens de UTP kabel tussen laptop en Tele2modem router losgekoppeld en netwerkadapter weer geplaatst in de laptop en gecontroleerd of er een draadloze verbinding was tussen laptop en Tele2 modem router
14) Punt 6 t/m 12 herhaald maar nu voor een draadloosnetwerk.
En..... het werkt!!