Printen vanaf iPad naar netwerk printer hp2600n

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma1314

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Geachte lezer

Ik heb een probleem om mijn netwerk printer een hp2600n vanaf mijn iPad te laten werken. Ik heb al verschillende printers Aps geprobeerd de meeste zien hem wel maar sturen hem niet goed aan. Er komt simpelweg niks uit. Wie weet er een app die wel werkt? Ik weet uit ervaring dat ik voor mijn laptop ook een cd-rom nodig had om te installeren.

Groeten

Maar even in de tablets sectie gezet daar hij naar mijn idee meer tot zijn recht komt !!

Misschien heb je wat aan dit artikel.

[Graag corrigeren als ik me vergis hieronder]
Zover ik kan nagaan is die printer helemaal geen (echte) netwerkprinter, maar een printer die (verplicht) software moet draaien op de pc/laptop/macintosh die erop aangesloten is (hetzij bedraad, hetzij via het netwerk).
Reden voor deze bemerkingen: Zie op deze pagina dat de hele tijd over "host-based" printerdrivers gesproken wordt. Daarop voortbordurend wordt op die pagina dan ook geen opmerking gemaakt over 'algemene' printerdrivers, eenvoudigweg omdat het een host-based printer betreft. Je bent dus afhankelijk van de geïnstalleerde host-based printerdriver voor aansturing, je kunt niet algemene printertalen als PCL of Postscript gebruiken.

Klopt dit allemaal, dan is de printer (als hij al bereikbaar is vanaf een iPad) op de iPad software zou moeten draaien voor de aansturing ervan (=het samenstellen van de printopdrachten + de 'besturing').
Zover ik kan zien is er geen software voor iPads uitgebracht daarvoor, en dus is het niet mogelijk 'm te gebruiken vanaf een iPad.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan