Printen vanaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

LJBosgaaaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over printen vanaf een laptop naar de PC waar de printer op is aangesloten.

Op de PC staat Windows XP, op de laptop Windows 7. Ik weet dat je met een thuisnetwerk moet werken, alleen de laptop vindt de printer en PC niet. Er staat dat er iets met stuurprogamma's gedaan moet worden.

Kan het ook zijn dat ze elkaar niet vinden omdat ene computer Windows 7 heeft, en de andere Windows XP?

[...]Er staat dat er iets met stuurprogamma's gedaan moet worden.[...]

Je vraag is onduidelijk. Gegeven het bovenstaande citaat zou ik vermoeden dat je de gedeelde printer wel ziet vanaf Windows 7, maar dat er een stuurprogramma voor geïnstalleerd moet worden in Windows 7 om de printer ook te kunnen gebruiken.

Even een opmerking hierbij: Als je Windows 7 een 32-bits versie is en je XP ook, dan kun je de drivers van XP ook gebruiken op Windows 7. Die 'XP driver' wordt dan automatisch in Windows 7 geïnstalleerd. (Getest met een printer van 10 jaar oud, waar Windows 7 geen drivers van heeft).

Wat is nu de echte situatie
1. Zie je de gedeelde printer niet staan in je netwerk, of
2. Is er een probleem met het stuurprogramma? Indien probleem met driver, vermeld welke melding ontstaat én vermeld welke versie Windows 7 je draait: 32-bits of 64-bits versie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan