Printen vanaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Volgende vraag over het printen vanaf laptop.

Bestaat er de mogelijkheid om via je laptop en eventueel router verbinding te krijgen met je printer.
De nu bestaande situatie is dat ik wel kan printen als mijn vaste Pc. aanstaat. Dan is via de laptop een print opdracht te geven.
Ik weet dat er een apparaat te koop is om draadloos te printen, maar deze zijn prijzig.
Nu heb ik een router over. Is dit mogelijk om de router er tussen te zetten op een manier?, om dan toch te kunnen printen zonder dat de vaste Pc aanstaat.

Je kunt je printer aansluiten op een printserver, al dan niet een draadloze...

Ja een printserver is inderdaad het apparaat dat je zoekt. Wat eventueel ook kan is een NAS met een USB poort. Dan ben je uiteindelijk wel redelijk wat geld kwijt, maar heb je naast de printserverfunctionaliteit ook nog centrale opslagcapaciteit voor alle pc's

Dat heeft zonder printserver inderdaad geen zin !
Dan nog moet de vaste PC aanstaan en de printer delen maar dat is nu ook al het geval zoals ik het lees.
Blijft er een printserver over zoals vraagsteller zelf al aangaf. Andere optie welke tegenwoordig maar een paar tientjes met een goede printserver scheelt is gewoon een Wifi printer kopen. Van HP heb je ze zo rond de 89,- en Marktplaats staat er vol mee.
Dan ben je gelijk van het al gezeur af en kan je vanuit heel je huis printen.....
Kortom, met alleen een router kom je er niet en dat was de vraag !

Start=> Configuratiescherm=> Hardware en geluiden=> Apparaten en printers=> Een printer toevoegen=> Netwerkprinter toevoegen=> Volgende=> De printer aanklikken die je wil gebruiken=> Volgende=> Dan gaat hij waarschijnlijk stuurprogramma installeren=> Volgende=> Als standaardprinter instellen.

Maar hij is wel gedeeld ;)

En anders wifi-printer kopen :)
Zo is het gelukt bij mij. Veel succes

Laatst bewerkt:
Juist ja, maar aangezien hij USB aangesloten is op de vaste PC moet deze nog steeds aanstaan !!
Vertel mij anders even hoe hij anders zijn print opdracht krijgt daar hij niet op het Wifi netwerk zit en geen Wifi printer is.
Als het zo makkelijk is zou men geen losse printservers hoeven te verkopen.

Juist ja, maar aangezien hij USB aangesloten is op de vaste PC moet deze nog steeds aanstaan !!
Vertel mij anders even hoe hij anders zijn print opdracht krijgt daar hij niet op het Wifi netwerk zit en geen Wifi printer is.
Als het zo makkelijk is zou men geen losse printservers hoeven te verkopen.

Hoe komt het dan dat dit bij mij werkt? Zonder losse printerserver?

Hoe komt het dan dat dit bij mij werkt? Zonder losse printerserver?

Dat wil ik dan ook weten. vertel eens hoe je het allemaal hebt aangesloten...

*edit*
Of een router met ingebouwde printserver kopen

Laatst bewerkt:
Mijn pc moet wel opstaan, en de werkgroep moet gedeeld zijn, pikant detail :$

Tjonge jonge, sorry hoor maar dat is heel het punt van deze vraag !! Dat zijn PC moet aanstaan en dat hij dat niet wil !!
Sorry dat ik zo reageer maar lees voortaan even alvorens te reageren.....

Ok, sorry. Maar dan heeft hij zoals eerder vermeld toch een router nodig? En hoe werkt dit dan?

Nee, met alleen een router komt hij er ook niet.
Daarom zeggen wij ook dat hij een printserver nodig heeft of een router met ingebouwde printserver of een WiFi printer :-)
Alleen dan kan de printer ZELFSTANDIG worden opgenomen in het netwerk en ZELFSTANDIG vanaf de laptop printen !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan