Printen vanaf windows7 via HP printer op een XP PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

looloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2001
Hola,

Ik heb een laptop met win7 64 bits gekocht, deze wil ik via het netwerk laten printen op een HP Laserjet 3015, deze printer staat aangesloten op een XP pc.

Ik heb al een netwerk tussen de twee pc's en ik kan ook hun files sharen, maar printen lukt niet.
Als ik in de win7 machine, het netwerk laat zoeken word de XP pc gevonden als ik vervolgens op "een printer toevoegen" klik gaat hij zoeken en vind de printer die aangesloten staat op de xp machine, ik selecteer de printer en klik op volgende, win7 gaat dan proberen contact te leggen met de printer, maar dan komt de fout "Er is geen stuurprogramma gevonden".
In XP is de printer ook gedeeld.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Eerst een printerdriver toevoegen (bijv. door een (zogenaamd bestaande) HP Laserjet 3015 te installeren die afdrukt naar poort FILE:
Universele HP driver voor Windows 7 64-bit (ook voor Laserjet 3015): hier. Kies liefst niet de Postcript of PCL6 variant maar de PCL5 variant van de driver.

Daarna de printer via het netwerk toevoegen zoals je eigenlijk van plan was. De driver heb je dan al aan boord, en zou automatisch geselecteerd moeten (kunnen) worden. De 'nep-printer' kan daarna verwijderd worden.

Succes,

Tijs.

hallo dnties

je oplossing werkt helaas niet, ook niet als ik handmatig zoek op het INF bestand

Wat je moet doen is
a. Printer toevoegen (lokale printer, vinkje uit bij Plug 'n Play detecteren)
b. In dat proces aangeven dat je een 'nieuwe' printer wilt installeren (dus niet uit het lijstje van bekende printers) d.m.v. bladeren en dan de map met .inf bestanden aangeven de HP Universal Printing PCL5 (danwel HP Universal Printing PCL5 (v5.1)) installeren. Die hangen aan de afdruk'poort' FILE:

Je voegt dan dus een nieuwe 'printer' toe die heet: "HP Universal Printing PCL5"

De daarbij geïnstalleerde (universele) PCL printerdriver zou je moeten kunnen gebruiken zodra je die HP LJ 3015 netwerkprinter toevoegt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het lukt me nog steeds niet !

Als ik wil afdrukken, krijg ik een schermpje en daar staat: adrukken naar bestand en dan moet ik een naam van het uitvoerbestand invullen......

Wat had ik nu geschreven? Je maakt éérst een printer aan die 'afdrukt' naar FILE: (naar bestand dus).

Daarna installeer je weer een printer, maar dan 'de goede' (met de netwerkverbinding als poort en de printerdriver die je zojuist hebt geïstalleerd).

Daarna de naar FILE: printende printer verwijderen.

Blijkbaar lijkt het jou genoeg om alleen maar 1/3 van de instructie uit te voeren??

Alternatief kun je het ook zo doen dat je die naar FILE: printende printer via Eigenschappen -> tabblad Poorten doorverwijst naar die netwerklokatie ipv. naar FILE:.

Tijs.

Beste Tijs,

Het is uit eindelijk gelukt, ik heb alles gedeinstaleerd en verwijderd wat er maar aan printers verwijderd kon worden, daarna heb ik op de HP site opnieuw de Universele HP driver PLC5 gedownload voor de XP pc en geinstaleerd, daar na alles verwijderd op de win7 64 bit pc en ook de Universele HP driver PLC5 voor win7 64x opnieuw gedownload en geinstaleerd, toen werd de printer herkent in het netwerk en kan ik printen op en vanaf alle pc's.

Bedankt voor je moeite om me te helpen.

gr

Ger

Laatst bewerkt:
Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan