• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen vanuit printvoorbeeld in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thoralf

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Hallo allemaal,

Na een vorige vraag ben ik tot een resultaat gekomen waar zeker redelijk tot goed mee te werken valt. Echter het streven naar perfectionisme wat toch in velen van ons zit brengt mij tot deze vraag.
Ik heb in VBA een aantal routines gebouwd die er voor zorgen dat als je op de knop afdrukken of afdrukvoorbeeld drukt er een userform verschijnt waarop je kunt aangeven wat je wilt: Afdrukken, of een afdrukvoorbeeld en dat voor het gehele werkblad of voor een deel van het werkblad (on the fly worden kolommen die in de eerste rij een bepaalde waarde hebben, verborgen, om na het afdrukken of afdrukvoorbeeld weer te worden getoond) dan wel dat je je hebt vergist en wilt stoppen. Bijna alles werkt zoals ik zou wensen. Het enige wat nog geperfectioneerd kan worden is: als er een afdrukvoorbeeld wordt getoond en er wordt vervolgens in het venster van afdrukvoorbeeld op de knop afdrukken gedrukt, dan verschijnt er het venster afdrukken, dat ingevuld kan worden en verzonden. Echter er wordt niets afgedrukt.
Is dit nog op te lossen?
Ik heb al gezegd: er valt zeker met het tot nog toe behaalde resultaat behoorlijk te werken.
Een werkmap waarin een en ander is toegepast is als bijlage toegevoegd.

Groeten
Thoralf

O ja, voor die genen die zich afvragen, waarom ik niet met hide en show van kolommen werk, dat levert bij samengevoegde cellen het verbergen van kolommen op die niet zijn aangeduid. Door de kolombreedte te verkeleinen is dat probleem omzijld. Beter is natuurlijk om in het geheel geen samengevoegde cellen te gebruiken, maar omdat dat niet altijd valt uit te sluiten dus maar gekozen voor een oplossing die ook dan correct werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan