printen vanuit Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

whutten

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Ik heb een raadselachtig probleem met het printen vanuit Word. Als ik printopdrachten vanuit mail, Adobe of whatwever geef gaat het goed maar als ik een opdracht geef vanuit Word drukt hij slechts een kwartpagina af en gaat daar eindeloos mee door.
Ik heb al zitten turen naar de instellingen. Het probleem is ook ineens ontstaan.

Ik heb Word van Office 365
Printer Canon MG 5550
Windows 8.1

Software van printer al een keer vervangen.

Heeft iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken?

Alvast veel dank!

Wim

Heb je dat
a. Bij alle Word documenten die je zelf maakt?
b. Ook bij Word documenten die je van iemand anders hebt gekregen (of gedownload)?

Gevoelsmatig zou ik denken dat het aan de pagina-indeling ligt, maar dat weten we pas als de vragen a. en b. negatief worden beantwoord.

Tijs.

Harteljk dank voor je reactie Tijs,

Ik heb nog eens een nieuw poging gedaan en inderdaad gemerkt dat het bij sommige word-documenten wel goed gaat.

Weet jij hoe en waar ik de pagina-instelling kan instellen bij een document; dan kan ik het eens proberen te veranderen bij het document dat hij niet afdrukt.

Alvast dank

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou natuurlijk kunnen proberen om een nieuw document te maken en daar de inhoud van het 'foute' document in te plakken en dan kijken of het probleem er weer is (print dus wat uit). Werkt het goed, dan het nieuwe document verder fatsoeneren (=qua layout, lettertypes etc. laten overeenkomen met het 'foute' document), dan weer testen met afdrukken en als het dan goed blijft gaan verder gaan met de nieuwe 'goede' versie.
Oftewel: Oude wijn in nieuwe vaten gieten.

Wat er evt. aan de pagina-instelling fout is zou ik een voorbeelddocument met het probleem moeten hebben, er zijn (te-)veel opties.

Pagina-instelling zelf is in Word 2013/365 te vinden in tabblad ... Pagina-instelling :D
Oftewel via de muis erop klikken of de toetscombinatie (NL versie van Word) Alt-P

Tijs.

het is een wonderlijke kwestie, Tijs,

Ik merk dat ik het probleem vooral heb bij documenten met afbeeldingen die vanuit een andere computer (van mijn dochter die via mijn computer styukken voor haar school afdrukt) naar me zijn gezonden.
Als ik haar document in een document van mezelf plak gaat het wel goed.

het lijkt wel of mijn windows 8 in word gemaakte documenten van een eerdere versie niet pikt c.q. niet wil afdrukken.

Ik zoek nog even door.

Dank

Wim

Kijk in ieder geval naar de papier-instellinge. Bijv. kan het zijn dat je dochter met een US Letter formaat pagina-grootte aankomt, nu.
Dus zo'n "fout" document openen, tabblad Pagina-instelling activeren en dan op de "knop" Formaat klikken. Kijk of daar wel A4 staat (dus niet Legal of een andere maat).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan