• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen verschillende selecties op verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefaan1979

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Ik zit met een vraagje waar ik na het doorlopen van dit forum nog steeds geen antwoord op lijk te vinden:

Ik zou willen een macro maken om een pdf te printen (de knop maken en het pdf-gebeuren lukt wel), maar het lukt mij niet om de verschillende selecties na mekaar af te drukken.
Concreet:
op werkblad "Home" moet bereik A1:0169 afgedrukt worden
op werkblad "Sample" moet bereik A1:M36 afgedrukt worden
op werkblad "PM" moet bereik A72:L106 afgedrukt worden
...

(die bereiken zijn per werkblad niet variabel)
apart afdrukken per werkblad lijkt niet echt een oplossing aangezien een automatische paginanummering zou moeten doorlopen.

In ieder geval bedankt,
Stefaan.

Stefaan,

als de bereiken vast liggen dan kan je de gegeven op 1 nieuw werkblad combineren en van daaruit afdrukken

Ron

@Wigi:
dit is waar ik het voorlopig mee doe, het probleem is dat de laatste 'selectierange' ook terugkeert over de vorige pagina's (maw, ik print ook dat bereik van de pagina's waar ik voordien een ander bereik voor had gegeven)

Sub Printen()

Sheets("Home").Select
Range("A1:O166").Select
Sheets(Array("Home", "Sample")).Select
Sheets("Sample").Activate
Range("A1:M37").Select
Range("M37").Activate
Sheets(Array("Home", "Sample", "Performance Model")).Select
Sheets("PM").Activate
Range("A72:L99").Select
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftHeader = ""
.CenterHeader = ""
.RightHeader = ""
.LeftFooter = ""
.CenterFooter = "Page &P of &N"
.RightFooter = ""
.LeftMargin = Application.InchesToPoints(0.75)
.RightMargin = Application.InchesToPoints(0.75)
.TopMargin = Application.InchesToPoints(1)
.BottomMargin = Application.InchesToPoints(1)
.HeaderMargin = Application.InchesToPoints(0.5)
.FooterMargin = Application.InchesToPoints(0.5)
.PrintHeadings = False
.PrintGridlines = False
.PrintComments = xlPrintNoComments
.PrintQuality = 600
.CenterHorizontally = False
.CenterVertically = False
.Orientation = xlLandscape
.Draft = False
.PaperSize = xlPaperA4
.FirstPageNumber = xlAutomatic
.Order = xlDownThenOver
.BlackAndWhite = False
.Zoom = 100
.PrintErrors = xlPrintErrorsDisplayed
End With
Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub

@Haaren101:
Er zit een opmaak in die pagina's en die is niet op alle pagina's gelijk, de ene keer gaat het dus over een stuk meer kolommen dan de andere keer.
Ik zal misschien wel mijn toevlucht moeten zoeken tot de oplossing die jij voorstelt, maar het zou toch vreemd zijn als het andere binnen excel niet mogelijk zou zijn?

Je kan een lus maken doorheen de bereiken die geprint moeten worden. Telkens bereik selecteren en printen. Dan naar het volgende bereik en weer hetzelfde.

mja, dan zal ik toch maar mijn toevlucht moeten nemen tot de methode die haaren101 voorstelt, met de voorgestelde lus lijkt het me immers moeilijker om tot 1 pdf te komen en de paginanummering te laten doorlopen, neen?

Je wil dus meerdere celbereiken op meerdere tabbladen allemaal onder mekaar zetten in 1 PDF-bestand, met een goed doorlopende paginanummering. Klopt dat?

Het werkt ook gewoon zonder macro, als je op ieder individueel blad de printselectie instelt en daarna 'print volledig document' doet krijg je alle selecties (uiteraard kan je die printopdracht dan wel door een macro laten uitvoeren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan