Printen via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Hallo,

Ik heb een Canon Pixma MP 520 all in one printer cadeau gekregen.

Ik heb een desktop met draadverbinding op router en een laptop met draadloze verbinding op de router.
Ik wil graag een printer met een netwerkkabel verbinden met de router zoadt ik ook met de laptop draadloos kan printen.
Nu heeft deze canon helemaal geen printeraansluiting dus zal ik deze moeten ruilen voor 1 met netwerkaansluiting.

Is dan hetgeen ik wil, wel mogelijk, dus printer aansluiten met netwerkkabel op de draadloze Sitecom router en vervolgens vanaf laptop draadloos kunnen printen?

Ron

Ja dat is mogelijk, dan zul je een printserver moeten aanschaffen.

dat is een klein apparaatje (in alle vormen kleuren en maten verkrijgbaar) waar je de printer op aansluit (usb of parallel) en dan kun je dat kassie weer aansluiten met een netwerkkabel (tegenwoordig waarschijnlijk ook wel draadloos) op je router

Even voor de duidelijkheid:

Als de printer wél een netwerkaansuiting heeft, moet ik dan evengoed ook een printerserver aanschaffen???

Ik dacht dat een printerserver alleen nodig is als de printer helemaal geen netwerkaansluiting heeft en alleen een usb aansluiting heeft.

De canon printer die ik nu heb heeft alleen een usb aansluiting, dus dan kan ik die via een printerserver draadloos maken?

Als hij een netwerk aansluiting heeft dan heeft hij een interne printserver en dan is dat niet nodig

ALs je alleen een usb of een parallele aansluiting hebt dan heb je zo'n printservertje nodig (al zijn er ook routers met een geintegreerde printserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan