Printen via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

biemans1992

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Beste allemaal,

Ben zelf niet zo thuis in netwerken.
Maar hebben thuis nu een nieuwe printer aangeschaft, een brother MFX 7360N.
Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid bestaat op via het draadloos modem te kunnen printen.
Zie bijlage hoe alles in elkaar steekt.
De printer staat in een ander gebouw als waar het draadloos modem zich bevind.
De draadloze router bevind zich in het zelfde gebouw als de pc en de printer.

Bijlagen

Als je op de pc printers delen aan hebt staan, kan je in Word de printer selecteren vanaf elk draadloos apparaat dat met de draadloze router verbonden is.

de printer die je heb is een netwerk printer volgens internet.
zelf heb ik de BROTHER MFC5890CN, dit is een netwerkprinter fax scanner.
hierbij zat een cd waarop de software staat om hier een netwerkprinter van te maken.
ik heb zowel op mijn vaste computer(draad) als op mijn laptop (WIFI) de software voor netwerk geinstaleerd, en de BROTHER alleen via de router aangesloten(niet op usb)
ik kan printen en scannen vanaf alle twee de computers.
kijk eens of je software bij je printer heb waar je dit ook mee kunt doen.
succes Perry
ps heb je meerdere computers , overal de software op instaleren.

Bedoel je niet een MFC7360N?
Maar als ik je verhaal volg dan zouden de printer en de pc's die (bedraad of draadloos) verbonden zijn aan de draadloze router gewoon moeten kunnen printen, vooropgesteld dat er printerdriver-software is geïnstalleerd die de printer herkent op het netwerk. Anders moet je op elke pc die erop wil printen een lokale printer toevoegen, met een nieuwe lokale TCP/IP poort die wijst naar het ip-adres van de printer (ik neem aan dat het toegekende ip-adres te zien is op een statuspagina die je via het bedieningspaneel kunt uitdraaien op de printer).

Tijs.

Laatst bewerkt:
mijn printer is een gewone inkt printer.
maar volgen mij gebruiken de meeste printer fabrikanten een beetje de zellfde software voor al hun printer met natuurlijk de aanpassingen naar het model.

bij mij was het zo dat als ik de printersoftware instaleerde voor netwerk(op elke computer of laptop), alle setting automatisch werden goed gezet.
ik kon dus gelijk printen of scannen.
Perry

Perryvg: Je zult bedoeld hebben dat elke fabrikant voor zijn eigen printers doorgaans varianten van dezelfde (driver-)software gebruikt.
Mag ik verder vragen wat jouw verhaal netto toevoegt aan de mijne in posting #4?

Tijs.

Laatst bewerkt:
De vraag is op "Opgelost" gezet zonder een terugmelding van biemans1992.
@biemans1992: Wat heeft het probleem verholpen?

Tijs.

@dnties,
ik probeer hiermee uit te leggen dat je niet allerlei instellingen hoeft te doen.
dit wordt allemaal door de software gedaan die bij je printer zit.

Gr Perry

@Perryvg: Nogmaals: wat is het verschil tussen jouw verhaal en "vooropgesteld dat er printerdriver-software is geïnstalleerd die de printer herkent op het netwerk." uit mijn posting?

Tijs.

Sorry dat ik nu pas reageer.

Ik had hier de vraag onduidelijk gesteld. Had een nieuwe vraag geplaatst waar ik wel antwoord op gekregen heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan