De situatie is als volgt:
FILESERVER draait Windows XP. Hierop aangesloten een all-in-one inkjetprinter en een laserprinter, die ik in het netwerk (Windows-werkgroep) deel. Dit heeft tot eergisteren probleemloos gewerkt.
Sinds gisteren echter kan ik met mijn laptop (LAPTOPMVG, Win7) nauwelijks nog printen, terwijl andere computers in het netwerk (LAPTOPMVDZ, Vista en NETBOOKMVG, WinXP) daarmee geen problemen hebben. Het opstarten van Word duurt eindeloos doordat Word verbinding probeert te maken met de standaardprinter (een netwerkprinter - ik heb dit ondertussen aangepast naar een lokale printer), en ook printopdrachten die ik doorstuur via LAPTOPMVG duren eindeloos voordat ze worden geprocessed. Alle computers zijn bijgewerkt met de nieuwste updates. Zit hier misschien het probleem? Geen software geïnstalleerd dat de problemen kan verklaren, wel geprobeerd een afbeelding af te drukken en dat afgebroken, maar daarna alsnog de afbeelding tot tevredenheid kunnen afdrukken.
Ik heb op de LAPTOPMVG ook de netwerkprinters opnieuw geïnstalleerd en probleemloos een testpagina kunnen printen, maar 'echte' printopdrachten blijven problematisch.
Iemand een idee?
FILESERVER draait Windows XP. Hierop aangesloten een all-in-one inkjetprinter en een laserprinter, die ik in het netwerk (Windows-werkgroep) deel. Dit heeft tot eergisteren probleemloos gewerkt.
Sinds gisteren echter kan ik met mijn laptop (LAPTOPMVG, Win7) nauwelijks nog printen, terwijl andere computers in het netwerk (LAPTOPMVDZ, Vista en NETBOOKMVG, WinXP) daarmee geen problemen hebben. Het opstarten van Word duurt eindeloos doordat Word verbinding probeert te maken met de standaardprinter (een netwerkprinter - ik heb dit ondertussen aangepast naar een lokale printer), en ook printopdrachten die ik doorstuur via LAPTOPMVG duren eindeloos voordat ze worden geprocessed. Alle computers zijn bijgewerkt met de nieuwste updates. Zit hier misschien het probleem? Geen software geïnstalleerd dat de problemen kan verklaren, wel geprobeerd een afbeelding af te drukken en dat afgebroken, maar daarna alsnog de afbeelding tot tevredenheid kunnen afdrukken.
Ik heb op de LAPTOPMVG ook de netwerkprinters opnieuw geïnstalleerd en probleemloos een testpagina kunnen printen, maar 'echte' printopdrachten blijven problematisch.
Iemand een idee?