Printen via Windows vanaf UNIX

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
328
Via de lpd service zouden we willen printen vanaf UNIX via een Windows Prof computer. Op de windows computer werd de service geïnstalleerd (http://www.frogmorecs.com/arts/configure-lpdsvc.html). Wanneer we het lpd commando gebruiken komt de opdracht voorbij de queue die in windows is aangemaakt. Echter staat de queue ingesteld dat de afdruk in grayscale moet zijn en ons postscript document komt er steeds in kleur uit.
Wanneer we het lpd commando gebruiken vanaf de windows pc met het postscript bestand van de unix afgehaald, dan hebben we dit ook.

iemand een idee of ervaring hiermee?
 
De LPD service doet niets anders dan het doorgeven van de print-opdrachten richting de aangesloten printer. De instellingen die je op de driver hebt ingesteld op Windows worden niet opgepikt door de Unix machine.
Je zult dus op de Unix machine in de driver-instellingen of tijdens het afdrukken moeten gaan aangeven in Greyscale af te willen drukken.

Overigens wil ik wel weten of ook aan de Windows-clients een Postscript driver beschikbaar wordt gesteld, of dat dat (bijv.) een PCL5 of PCL6 driver is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp dan zal ik bij het commando lpd dat ik ook kan gebruiken via dos prompt in windows nooit een resultaat krijgen afhankelijk welke instellingen ik gebruik van mijn queue? bijvoorbeeld kleur of zwartwit, welke lade te gebruiken, etc...
We hebben ook een zwartwit postscript figuur, wanneer we dat naar de printer versturen, dan komt er een lege pagina uit.

Het gaat om een Xerox printer die postscript ondersteund. Ikzelf ken er niet veel van maar we hebben twee firma's die onderling het probleem op elkaar steken.
 
Kijk, als het mogelijk is om de Postscript printer (=Xerox) te 'dwingen' om in Greyscale af te drukken is dat ook een mogelijkheid. Je zult dan in de printer zélf aanpassingen moeten doen.

Is het niet gewenst dat álle (Postscript-) verstuurde print-opdrachten in Greyscale moeten worden verwerkt, dan is de optie hierboven al direct niet meer zinvol.

Op de Unix machine: Genereert een programma op de Unix machine geheel zelfstandig de Postscript uitvoer, dan zul je in dat programma de instellingen moeten doen. Gebruiken ze een (Postscript-)driver daarbij, dan zal dáár gekeken moeten worden naar de mogelijkheden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan