Printen zonder dat host pc aanstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

n8vlinder

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
Hallo,

Ik heb van de week een nieuwe all in one printer ( Brother DCP-195C) aangesloten op de pc. Ik heb op mijn laptop ingesteld dat ik ook met deze printer kan printen. Maar mijn pc moet dan wel aanstaan. Is het mogelijk om in te stellen dat ik kan printen met de laptop ZONDER dat de pc aanstaat?
De printer heeft geen mogelijkheid tot draadloos.
Alvast bedankt.....:thumb:

Wel mogelijkheid voor LAN?

Anders heb je een printerserver nodig voor een usb printer die je weer aansluit op je router.

@ RogerS, dat is niet mijn bedoeling. Ik heb het netwerk aangelegd om met meerdere pc's/ laptop's gebruik te kunnen maken van de printer. Mijn zoon moet voor school nog wel eens wat uit printen. En dat gebeurt nog wel eens als ik net de pc uitgezet heb. Dus moet ik de pc alleen daarvoor opstarten. Vandaar mijn vraag of dat ook zonder kan.

@ Mario, LAN mogelijkheid weet ik niet. Ga ik even opzoeken en kom daar nog even op terug.

Volgens de specificatie heb ik geen mogelijkheid tot LAN.
Dus, zoals ik begrijp, zal ik er dan een printerserver aan moeten hangen.

Kijk ook even op je modem/router sommige apparaten hebben deze mogelijkheid aan boord. Bijv. de Fritzbox die je bij XS4all krijgt.

Kijk ook even of je wilt scannen e.d. via het netwerk. Niet alle printservers (de naam zegt het al) ondersteunen dit.

Ik heb even voor je gekeken maar deze router heeft deze mogelijkheid niet. Je zult dus moeten kijken naar een printserver.

:thumb: bedankt voor je antwoord. Dan ga ik me daar eens in verdiepen.

P.s moet/kan ik dit topic laten sluiten of word dat automatisch gedaan?

Edit: zag net de mogelijkheid om 'm opgelost te zetten :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan