Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boe1ng

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met een aantal gefilterde records erop... nou wil ik dat er op een button geklikt wordt en dat er een rapport wordt uitgedrukt met alleen de records die ik op mijn formulier heb.

In het rapport heb ik een criteria gebruikt, ST_Nr = [formulieren]![STUDENTEN OVERZICHT]![ST_Nr] .
Maar dit print alleen de eerste record uit.

Heeft iemand een suggestie van hoe ik alle records op de formulier op het rapport kan krijgen?

mvg,

gershwin

Maak het rapport dat je wilt printen zonder rekening te houden met een filter.

Zet nu op het formulier waarvandaan je wilt printen een nieuwe knop en bouw deze op met behulp van de wizard, zodat het bereffende rapport aangeroepen wordt.

Ga nu naar de eigenschappen van die knop en ga naar de code die onder het OnClick event zit.

In de regel waar het rapport aangeroepen wordt kun je de criteria opnemen die voor het rapport gelden, ze daar de criteria die je al hebt.

Hoi Bartuls,

Ik heb geprobeerd om de criteria te zetten waar de rapport opgeroepen wordt:

Private Sub Afdrukken_Click()
On Error GoTo Err_Afdrukken_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "Studenten overzicht"
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , ST_Nr = Forms![STUDENTEN OVERZICHT]![ST_Nr]

Exit_Afdrukken_Click:
Exit Sub

Err_Afdrukken_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Afdrukken_Click

End Sub

Maar nu worden alle records op het formulier uitgeprint, ook na het filteren worden records geprint die niet meer op het formulier staan. Heeft u misschien een andere suggestie?

mvg,

gershwin

Als ST_Nr numeriek is, dan moet het er zo uit zien:
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , "ST_Nr = " & cStr(Forms![STUDENTEN OVERZICHT]![ST_Nr])

Als ST_Nr alfanumeriek is, dan moet het er zo uit zien:
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , "ST_Nr = '" & cStr(Forms![STUDENTEN OVERZICHT]![ST_Nr]) & cStr(')

Hoi

bedankt voor het antwoordje,

Ik heb geprobeerd om het criteria te veranderen in: "ST_Nr = " & cStr(Forms![STUDENTEN OVERZICHT]![ST_Nr])

Maar dat gaat nog steeds niet helemaal goed, want nu wordt alleen de eerste record op het formulier geprint, en niet alle records die op het formulier staan.

nog andere suggesties?

mvg,

gershwin

Ik kan niet ruiken hoe je database eruit ziet en hoe je gegevens op je formulier toont.
Als je meerdere records door wilt geven kun je het selectiecriterium voor je rapport wijzigen in iets dergelijks:

"ST_Nr IN (1, 2, 3 ,4 )"

Maar dan moet je dat lijstje met nummers natuurlijk wel op de één of andere manier opbouwen.
Zonder gedetailleerde informatie hoe je formulier opgebouwd is is het moeilijk een voorbeeldje te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan